بخريد و بخوانيد ...
مزخرفات فارسی

مزخرفات فارسی

نویسنده: رضا شکراللهی 
ناشر: ققنوس
سال نشر: 1401 (چاپ 10)
قیمت: 45000 تومان
تعداد صفحات: 135 صفحه
شابك: 978-600-278-381-3
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 7 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'مزخرفات فارسی':

آنچه در این کتاب می‌خوانید گزیده‌ای است از یادداشت‌هایی که طی چندین سال در روزنامه‌ها و رسانه‌هایی چون اعتماد، وقایع تهرانیه و ایسنا زیر عنوان "شیرینی زبان" منتشر و در سایت خوابگرد بازنشر شده است. یادداشت‌هایی کوتاه که جنبه آموزش عمومی دارند و در آن‌ها کوشیده‌ام، بدون وارد شدن به مباحث تخصصی، برخی ظرایف زبان فارسی روزمره را به زبان ساده و با کمی چاشنی طنز بیان کنم. توجه دادن کاربر عام فارسی‌زبان به فکر کردن به واژه‌ها و اصطلاحات و نیز نگارش پاکیزه و شیوا مهم‌ترین هدف من در این یادداشت‌ها بوده است ... (برگرفته از مقدمه کتاب)
مطلب "هکسره حق مسلم ماست" با این جملات آغاز می‌شود:
"برایم پیام فرستاد که "چه آفتابه درخشانی!" پرسیم: "مگه آفتابه گرفتید؟ از این آفتابه مسی‌های دکوری؟" جواب داد: "خاک تو سره بی‌ذوقت کنن، آفتابه چیه!" برایش یک عدد زبان دراز با چشمک فرستادم و نوشتم: "مجید، دلبندم، خودت به جای آفتاب درخشان نوشتی آفتابه درخشان. در ضمن، سر من هم تهش ه نداره." جواب داد: "دسته بابات درد نکنه با این پسر بزرگ کردنش. اصلا برو گم شو!"
خیلی دوست داشتم همان لحظه بروم گم شوم، ولی طاقت نیاوردم و باز برایش نوشتم: "مگر بابای من دسته دارد؟" و چند تا چشم گرد و گشاد هم برایش فرستادم ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!