شناسنامه محصول
دوریت کوچک
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

دوریت کوچک

(Little Dorrit)
نویسنده: چارلز دیکنز (Charles Dickens)
ترجمه: محمد قاضی (Mohammad Ghazi)
ناشر: جاویدان
سال نشر: 1399 (چاپ 1)
قیمت: 70000 تومان
تعداد صفحات: 428 صفحه
شابك: 978-964-9345-45-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 13 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (1 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'دوریت کوچک':

در کشور فرانسه در نزدیکی بندری کنار دریای مدیترانه، محبسی برای بدهکاران بنا کرده بودند که آن را زندان ثبت می‌نامیدند.
ویلیام که به خیال خود چند صباحی در این زندان می‌ماند، برای همسر باردار خود و پسر و دختر کوچکش اتاقی در پانسیون زندان اجاره کرد تا در کنارش باشند اما ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"نزدیک به سی سال پیش از این بود که شهر مارسی در زیر آفتاب سوزان برشته می‌شد. باد نه چندان وزان بود که روی مرداب متعفن بندر و یا بر سطح دریای آرامی که از دور جلوه‌گر بود که حتی یک چین کوچک پدید آورد. هندی و روسی و چینی و اسپانیایی و پرتقالی و انگلیسی و فرانسوی و ژنی و ناپلی و ونیزی و یونانی و ترک، یعنی اعقاب بنیادگذاران برج بابل که به سودای تجارت به مارسی کشانده شده بودند به دنبال سایه می‌گشتند و حاضر بودند بهر دخمه‌ای سر کنند بشرط آنکه از زنندگی دریای آبی رنگی که چشم تاب تماشای آنرا نداشت و از فروغ آسمان گداخته‌ای که خورشید در وسط آن، همچون جواهر درشت آتشینی می‌درخشید در امان باشند.
در آن ایام زندان وحشتناکی در آن شهر وجود داشت. در یکی از دخمه‌های آن زندان دو مرد بودند. در جوار آن دو مرد نیمکت شکسته و رنگ و رو رفته‌ای بود بدیوار چسبیده که با نوک چاقو خانه‌هائی برای بازی "دامه" روی آن کنده بودند. اندک نوری که اطاق بخود میگرفت از ورای میله‌های آهنینی بدرون می‌تابید که پنجره نسبتا بزرگی بوجود آورده بود و آن پنجره بر پلکان تاریکی مشرف بود، چنانکه از روی آن پله‌ها، بی‌آنکه جابجا شوند، می‌توانستند هر ساعت درون زندان را بازرسی کنند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 گلناز گرايلي:  به تمام معنی و در همه جنبه‌ها چرند. موضوع چرند، ترجمه چرند، ویرایش چرند. مملو از غلط. تو 428 صفحه کتاب یک جمله که ارزش خوندن داشته باشه وجود نداشت. رتبه اول در بدترین کتابهایی که تاکنون خوانده‌ام.