بخريد و بخوانيد ...
قیام سرخ (جلد اول) (مجموعه قیام سرخ - کتاب اول)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

قیام سرخ (جلد اول) (مجموعه قیام سرخ - کتاب اول)

(Red Rising)
نویسنده: پیرس براون (Pierce Brown)
ترجمه: مهنام عبادی
ناشر: باژ
سال نشر: 1402 (چاپ 2)
قیمت: 399000 تومان
تعداد صفحات: 335 صفحه
شابك: 978-600-98409-5-3
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'قیام سرخ (جلد اول) (مجموعه قیام سرخ - کتاب اول)':

دارو یک سرخ است. عضوی از پست‌ترین نژاد در حکومتی از آینده که بر اساس رنگ افراد طبقه‌بندی شده است. همچون باقی دوستان سرخش، تمام روز را با این باور کار می‌کند که او و مردمش سطح مریخ را برای نسل‌های آینده سکونت‌پذیر می‌سازند.
با وجود سختی‌های زیاد، زندگی‌اش را سپری می‌کند زیرا می‌پندارد خون و عرق او، روزی جهانی بهتر برای فرزندانش به ارمغان می‌آورد.
اما به دارو و امثال او خیانت شده. به زودی خواهد فهمید که بشریت نسل‌هاست به سطح مریخ دست یافته است. شهرهای پهناور و گردشگاه‌ها بر سطح سیاره گسترده شده‌اند. برای طبقه‌ی حکمرانان فاسد، دارو (و سرخ‌هایی همانند او) چیزی نیستند جز تعدادی برده.
دارو، با آرزوی عدالت و در حالی که با خاطره‌ی عشقی از دست رفته انگیزه می‌گیرد، دار و ندارش را فدا می‌کند تا به موسسه‌ی افسانه‌ای نفوذ کند؛ مکانی که نژاد سلطه‌گر زرین، خود را محک می‌زند و نسل بعدی سروران بشریت، برای دستیابی به قدرت دست و پا می‌زنند. او مجبور خواهد شد به خاطر جانش و آینده‌ی تمدن انسانی با بهترین و وحشی‌ترین افراد طبقه‌ی حاکم رقابت کند.
در آنجا، برای پایین کشیدن دشمنانش از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند ... حتی اگر به معنای تبدیل شدن به یکی از آن‌ها باشد ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"اولین چیزی که باید درباره‌ام بدانید، این است که پسر خلف پدرم هستم. وقتی آن‌ها به سراغش آمدند، مطابق خواسته‌ی خودش رفتار کردم. گریه نکردم. حتی وقتی حکومت مراسم دستگیری‌اش را پخش کرد. نه حتی وقتی زرین‌ها محاکمه‌اش کردند یا خاکستری‌ها او را به دار آویختند. مادرم به این خاطر کتکم زد. برادرم کیران، قرار بود بچه‌ی صبور خانه باشد. او بزرگ‌تر بود و من کوچک‌تر بودم. این من بودم که باید گریه می‌کردم. در عوض، زمانی که ای‌یو فسقلی یک گل هیمنتوس در پوتین کاری پدرم فرو کرد و بعد کنار پدر خودش دوید، کیران بود که هق‌هق گریه‌اش بلند شد ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!