بخريد و بخوانيد ...
برای این لحظه متشکرم: خاطرات بانوی اول سابق فرانسه
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

برای این لحظه متشکرم: خاطرات بانوی اول سابق فرانسه

(Thank You for the Moment)
نویسنده: والری تریرویلر (Valerie Trierweiler)
ترجمه: ابوالفضل الله‌دادی
ناشر: به‌نگار
سال نشر: 1398 (چاپ 7)
قیمت: 50000 تومان
تعداد صفحات: 287 صفحه
شابك: 978-600-6835-72-3
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 5 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'برای این لحظه متشکرم: خاطرات بانوی اول سابق فرانسه':

این کتاب خاطرات سیاسی "والری تریرویلر" بانوی اول سابق فرانسه، بیش از هرچیز داستان یک زندگی است؛ زندگی خبرنگاری گمنام که شاهد سیاست‌ورزی‌های "فرانسوا اولاند"، رئیس‌جمهور سابق فرانسه و البته نارضایتی‌اش از زندگی با "سگولن رویال" مادر چهار فرزندش است. روابط این دو که در ابتدا براساس رابطه کاری یک خبرنگار با یک سیاستمدار شکل گرفته است، اندک‌اندک تغییر شکل می‌دهد تا سرانجام عشق از راه می‌رسد.
نویسنده کتاب پس از فاش شدن رابطه اولاند و گیه، بازیگر فرانسوی، با بی‌پروایی غریبی داستان زندگی‌اش با رئیس‌جمهور فرانسه را فاش می‌کند. تریرویلر در این کتاب دو پازل را کنار هم قرار می‌دهد و آرام‌آرام آن‌ها را تکمیل می‌کند؛ نخست پازل چهره پنهان اولاند و دیگری پازل چهره واقهی خودش. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
" "کم‌کم باید چمدان‌ها را باز کنیم." این توصیه فیلیپ لابرو به من بود بعد از انتخاب فرانسوا اولاند. فیلیپ نویسنده و از فعالان رسانه‌ای است و من برایش احترام زیادی قائل هستم. اما نمی‌توانستم به توصیه او عمل کنم. نتوانسته بودم خودم را راضی کنم که نشان دهم چه کسی بوده‌ام. مسئله این نبود که باید بخش‌هایی از زندگی، خانواده یا ماجرایم با رئیس‌جمهور را فاش می‌کردم، ماجرا این بود که من برعکس عمل کرده بودم و همه‌چیز را قفل کرده بودم.
با این حال روزنامه‌نگارها باید می‌نوشتند و حرف می‌زدند. بعضی از روی بی‌اطلاعی و البته عده‌ای برای به راه انداختن جار و جنجال، شروع کرده بودند به ساختن چهره زنی که شباهت بسیار کمی با من داشت. بیش از بیست کتاب، ده‌ها مجله و هزاران مقاله درباره این زن منتشر شد و همه آن‌ها در حکم آینه‌هایی بودند که چهره مرا تغییر می‌دادند و تحریف می‌کردند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!