شناسنامه محصول
درختی در بروکلین می‌روید
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

درختی در بروکلین می‌روید

(A Tree Grows in Brooklyn)
نویسنده: بتی اسمیت (Betty Smith)
ترجمه: کیومرث پارسای
ناشر: هنرکده
سال نشر: 1391 (چاپ 2)
قیمت: 30000 تومان
تعداد صفحات: 509 صفحه
شابك: 978-600-92487-3-4
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'درختی در بروکلین می‌روید':

فرانسی نولان دوازده ساله به همراه خانواده‌اش در یکی از محله‌های فقیرنشین بروکلین زندگی می‌کند. آنها زندگی سختی را می‌گذرانند. جانی، پدر خانواده به خاطر اعتیادش به الکل مشکل می‌تواند شغل ثابتی بدست آورد و پولی که بدست می‌آورد آنقدر نیست که کفاف مخارج خانواده‌شان را بدهد. بنابراین اغلب خرج خانه را مادرشان کتی با پولی که از نظافت ساختمان‌های مختلف بدست می‌آورد، فراهم می‌کند. فرانسی و برادرش هم با فروش خرت‌وپرت‌های کودکان و انجام بعضی کارهای سبک به مادرشان در این امر کمک می‌کنند.
جانی به خاطر این وضعیت خودش را سربار خانواده و باعث سرافکندگی آنها می‌داند. اما فرانسی عاشق پدرش است. از نظر او جانی خوشتیپ، بااستعداد و مهربان است ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"جدی و باوقار کلمه‌ای است که می‌توان بر بروکلین، در نیویورک گذاشت، بویژه در آن تابستان اندوهگین 1912 که واژه مناسبی بود، ولی برای محله ویلیامزبرگ بروکلین، بی‌تناسب می‌نمود. واژه‌های زیبا و دوست‌داشتنی با بروکلین سازگاری نداشت. جدی، تنها واژه‌ای به حساب می‌آمد که با آن متناسب بود، بویژه در بعد از ظهر هر شنبه در فصل تابستان.
نور خورشید در اواخر روز، به صورت مایل بر حیاط پر از خزه خانه فرانسی نولان می‌تابید و حصار فرسوده و چوبی آن را گرم می‌کرد. فرانسی با نگریستن به نور خورشید، شعری را که در مدرسه می‌خواندند به یاد می‌آورد و احساس خوبی پیدا می‌کرد ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!