بخريد و بخوانيد ...
روح گریان من
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

روح گریان من

(The Tears of My Soul)
نویسنده: کیم هیون هی (Hyun Hee Kim)
ترجمه: فرشاد رضایی
ناشر: ققنوس
سال نشر: 1402 (چاپ 13)
قیمت: 120000 تومان
تعداد صفحات: 238 صفحه
شابك: 978-600-278-349-3
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 11 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'روح گریان من':

کتاب داستان زندگی زنی است که تحت حکومت کره شمالی، در نوجوانی از خانواده‌اش جدا شد، سخت‌ترین آموزش‌های نظامی را از سر گذراند، به‌عنوان جاسوس به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرد و یکی از خوف‌ناک‌ترین ماموریت‌های جاسوسی ممکن را به سرانجام رساند. او فرصت یافت از فرازونشیب‌های زندگی پرماجرا، دردناک و سرشار از ترس و رنج خود و حکومت مرموز کره شمالی بگوید ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"وقتی به میلیون‌ها کودکی که هر سال در کره شمالی به دنیا می‌آیند و همچنین به تمام کودکانی که در چهل سال گذشته و بعد از آزادی از ژاپن به دنیا آمده‌اند فکر می‌کنم، خشم تمام وجودم را می‌گیرد. هر کودکی دقیقا همان تعالیمی را آموخته و خواهد آموخت که من آموختم و همان دروغ‌ها را هم باور خواهد کرد. این تباهی دردناک عمر انسان‌هاست که دارد رخ می‌دهد. یک جورهایی می‌تواند توضیحی هم باشد برای این‌که من چگونه تشویق شدم به سمت کارهایی بروم که بعدها انجام دادم.
من در 27 ژانویه 1962 به دنیا آمدم. چون اولین فرزند مادرم بودم همه و به‌خصوص پدربزرگ و مادربزرگم امیدوار بودند که پسر باشم. طبیعتا وقتی از رحم خارج شدم همه‌شان ناامید شدند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 بنفشه بامداد:  ترجمه‌ای روان از داستان آشنای شستشوی مغزی یک ملت و درگیر کردن انسان با باورهای دروغین و با سوءاستفاده از تعصب به میهن برای وادار کردن آنها به سکوت نسبت به درخواست حقوق اولیه‌شان. هر چند برخی از قسمت‌های داستان به خصوص رفتار پر از مهر و دلسوزانه ماموران کره جنوبی با یک جاسوس قاتل تحریف شده به نظر می‌آمد.