شناسنامه محصول
آغاز یک زندگی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

آغاز یک زندگی

(A Start in Life)
نویسنده: آنیتا بروکنر (Anita Brookner)
ترجمه: خجسته کیهان
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1396 (چاپ 1)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 199 صفحه
شابك: 978-600-182-271-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 5 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'آغاز یک زندگی':

روت ویس از همان بچگی کتاب‌ها را به آدم‌ها ترجیح می‌داد. شاید به خاطر همین هم در بزرگسالی ادبیات، کار و زندگی‌اش شده بود. او در چهل سالگی حالا "خانم دکتر ویس" است، به دانشجویانش درس می‌دهد و رساله‌ای دهن‌پرکن درباره بالزاک نوشته. اما تازگی به این نتیجه رسیده که ادبیات زندگی‌اش را تباه کرده! و به این فکر افتاده است که شاید موقعش شده دوباره زندگی را از نو شروع کند ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"خانم دکتر ویس در چهل سالگی می‌دانست که ادبیات زندگی‌اش را تباه کرده.
پس از مدت‌ها فکر به شیوه‌ی دانشگاهی‌اش، آن را به حساب آموزش اخلاقی نادرستی گذاشته بود که بر اثر تلاش مشترک پدر و مادرش - که در سایر موارد ناسازگار بودند - باعث شده بود سرنوشت آنا کارنینا و اما بواری را بیشتر مطالعه کند، در حالی که از مسیر زندگی دیوید کاپرفیلد و دوریت کوچک الهام می‌گرفت.
ولی در واقع همه‌چیز بسیار پیش از آن آغاز شده بود، وقتی خیلی کوچک بود، در لحظاتی فراموش‌شده که پرستارش می‌گفت: "سیندرلا حتما به جشن می‌رود" و او با سرخوشی به خواب می‌رفت.
جشن هرگز برگزار نشده بود. اما ادبیات حالا حرفه‌اش بود، اگر واژه‌ی "حرفه" برای توضیح تبادلی که هفته‌ای سه بار در سالن دلباز سمینار صورت می‌گرفت مناسب باشد، هنگامی که دکتر ویس از دانشجویان می‌خواست نویسندگانی را بررسی کنند که از آلبر کامو کمتر احساس بیگانگی می‌کردند و آن‌ها که از خودش جسورتر بودند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!