بخريد و بخوانيد ...
طرحی برای انقلاب در نیویورک
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

طرحی برای انقلاب در نیویورک

(Project for a Revolution in New York)
نویسنده: آلن رب‌گریه ( Alain Robbe-Grillet)
ترجمه: پرویز شهدی
ناشر: افکار
سال نشر: 1394 (چاپ 2)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 196 صفحه
شابك: 978-964-228-047-6
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'طرحی برای انقلاب در نیویورک':

نویسنده کتاب یکی از چهره‌های شاخص جنبش "رمان نو" فرانسه است. نویسندگان این سبک ادبی که در میان انگلیسی‌زبانان بیشتر به ضد رمان شهرت دارد با انتقاد از عناصر سنتی روایت داستانی مانند شخصیت، حادثه و طرح بر آن هستند تا با تأکید بر لزوم تحول دائمی در ادبیات، گونه‌ای نو از روایت داستانی را ابداع و معرفی کند که با اوضاع اجتماعی و زندگی جدید انسان هم‌خوانی بیش‌تری داشته باشد. (برگرفته از توضیحات ارائه شده در ویکی‌پدیا)

نسخه الکترونیک کتاب را می‌توانید از فیدیبو و طاقچه تهیه فرمایید.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"صحنه‌ی اول خیلی سریع اجرا می‌شود. آدم احساس می‌کند قبلا چندین بار تمرین شده؛ هر کسی نقشش را از حفظ است. گفته‌ها و حرکت‌ها اکنون به صورتی نرم و مداوم پی هم می‌آیند، متصل به هم، بی‌وقفه، مانند اجزاء ضروری ماشین‌آلاتی که خوب روغن‌کاری شده باشد.
بعد یک مکث، یک خلا پیش می‌آید، زمان مرده‌ای با طولی نامشخص که طی آن هیچ اتفاقی نمی‌افتد، حتی انتظاری هم برای آنچه بعدا روی خواهد داد در میان نیست.
و ناگهان حرکت از سر گرفته می‌شود، بی‌آنکه خبر کند، و باز هم همان صحنه است که یک بار دیگر اجرا می‌شود ... ولی چه صحنه‌ای؟ من دارم در را پشتِ سرم می‌بندم. در چوبی کلفت سنگینی که دریچه‌ی تنگ مستطیل شکلی بالای آن کار گذاشته شده است، و نرده‌ی چدنی محکمی با طرحی درهم برهم حفاظ شیشه‌ی آن است ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!