بخريد و بخوانيد ...
خاطرات مثلث طلایی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

خاطرات مثلث طلایی

(Recollections of the Golden Triangle)
نویسنده: آلن رب‌گریه ( Alain Robbe-Grillet)
ترجمه: پرویز شهدی
ناشر: افکار
سال نشر: 1393 (چاپ 1)
قیمت: 11500 تومان
تعداد صفحات: 185 صفحه
شابك: 978-964-228-088-9
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'خاطرات مثلث طلایی':

نویسنده کتاب یکی از چهره‌های شاخص جنبش "رمان نو" فرانسه است. نویسندگان این سبک ادبی که در میان انگلیسی‌زبانان بیشتر به ضد رمان شهرت دارد با انتقاد از عناصر سنتی روایت داستانی مانند شخصیت، حادثه و طرح بر آن هستند تا با تأکید بر لزوم تحول دائمی در ادبیات، گونه‌ای نو از روایت داستانی را ابداع و معرفی کند که با اوضاع اجتماعی و زندگی جدید انسان هم‌خوانی بیش‌تری داشته باشد. (برگرفته از توضیحات ارائه شده در ویکی‌پدیا)

نسخه الکترونیک کتاب را می‌توانید از فیدیبو تهیه فرمایید.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"در حال حاضر فرض بر این است که همه چیز محدود می‌شود. آدم نباید پرسشی از خودش بکند، به عقب برنگردد. نایستد. گام‌هایش را تند نکند. بی‌دلیل، بی‌دلیلی آشکار حالا باید سریع رفت. کشف قریب‌الوقوع "پرستشگاه" از سوی ماموران امنیتی ایجاب می‌کند در نقشه تغییر داده شود، به‌ویژه برای به مورد اجرا گذاشتن آن تسریع شود. البته بی‌آنکه چیزی از عوامل تشکیل‌دهنده‌اش، که از این پس پرهیزناپذیرند، تغییر کند، چون برای این کار خیلی دیر است.
درِ ورودی ساختمان از سمت کوچه هیچ حالت استثنایی ندارد: دری سیاه و براق، با اندازه‌ای معمولی، یعنی نه کوچک‌تر و نه بزرگ‌تر از در خانه‌های مجاور، با گچ‌بری‌های ظریف به سبک دوران دیرکتوار. ظاهرا مانند سایر درها چوبی است. تنها چیزی که آن را از دیگر درها متمایز می‌کند - اگرچه در نظر اول کسی متوجه آن نمی‌شود - نداشتن دستگیره، سوراخ قفل، چفت، کوبه، زنگ و غیره است ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!