بخريد و بخوانيد ...
تعیین موقعیت شهری خیالی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

تعیین موقعیت شهری خیالی

(Topology of a Phantom City)
نویسنده: آلن رب‌گریه ( Alain Robbe-Grillet)
ترجمه: پرویز شهدی
ناشر: افکار
سال نشر: 1394 (چاپ 2)
قیمت: 12000 تومان
تعداد صفحات: 149 صفحه
شابك: 978-964-228-081-0
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'تعیین موقعیت شهری خیالی':

نویسنده کتاب یکی از چهره‌های شاخص جنبش "رمان نو" فرانسه است. نویسندگان این سبک ادبی که در میان انگلیسی‌زبانان بیشتر به ضد رمان شهرت دارد با انتقاد از عناصر سنتی روایت داستانی مانند شخصیت، حادثه و طرح بر آن هستند تا با تأکید بر لزوم تحول دائمی در ادبیات، گونه‌ای نو از روایت داستانی را ابداع و معرفی کند که با اوضاع اجتماعی و زندگی جدید انسان هم‌خوانی بیش‌تری داشته باشد. (برگرفته از توضیحات ارائه شده در ویکی‌پدیا)

نسخه الکترونیک کتاب را می‌توانید از فیدیبو تهیه فرمایید.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"پیش از اینکه بخوابم، بار دیگر، شهر.

ولی دیگر هیچ چیز نیست، نه فریادی، نه آمدوشدی، نه صدای همهمه‌ی دوردستی، نه پیکره‌ی قابل تشخیصی که تفاوت‌ها یا برجستگی‌هایی را میان طرح‌های پشت سرهمی نشان دهد که اینجا در گذشته، خانه‌ها، کاخ‌ها و خیابان‌ها را تشکیل می‌دادند. مهی که ساعت به ساعت گسترده‌تر می‌شود، همه چیز را در توده‌ی متراکم شیری‌رنگش غرق کرده، همه چیز بی‌حرکت مانده، خاموش شده.
پیش از اینکه بخوابم، شهر، اگرچه همچنان سخت، مرده …
خوب دیگر. من تنهایم. دیروقت است. گوش به‌زنگم. همچون آخرین نگهبان پس از باران، پس از آتش، پس از جنگ، از ورای ضخامت بی‌پایان یخ سفید، به صداهای نامحسوس و دوردست گوش می‌کنم؛ به آخرین صدای ترک‌خوردن دیوارهای سوخته، صدای ریختن خاکستر یا گردوغباری که به شکل رشته‌ی باریکی از شکافی فرو می‌ریزد، به صدای قطره‌های آبی که در انتهای زیرزمینی از طاق شکاف برداشته‌ای می‌چکد ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!