بخريد و بخوانيد ...
گلین‌‌آغا

گلین‌‌آغا

نویسنده: بیژن فرهانیه 
ناشر: بهنامی
سال نشر: 1395 (چاپ 1)
قیمت: 40000 تومان
تعداد صفحات: 808 صفحه
شابك: 978-600-323-055-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'گلین‌‌آغا':

داستان با مهاجرت خانواده تابان از سنت‌پترزبورگ به ایران به دلیل شروع جنگ جهانی اول و انقلاب روسیه شروع می‌شود. ایوب پسر خانواده تابان، که سال‌های نوجوانی و جوانی خود را در سنت‌پترزبورگ گذرانده و شاهد حکومت تزاری روسیه و آشنایی با روح انقلاب‌گری و رادیکال اقشار مختلف جوانان روسیه بوده است، به همراه همسر داغستانی خود، مسیر بسیار سخت برگشت از سنت‌پترزبورگ به تبریز را با کوله‌باری از تجربه پشت سر می‌گذارد.
خانواده تابان در تبریز زندگی موفقی را شروع می‌کنند، اما تحولات ایران و رسیدن جنگ جهانی دوم به ایران، زندگی تازه‌ای را برای آنها رقم می‌زند. آشنایی با خانواده اشرافی ایپکچی و دختر آنها، هانیه داستان عشق بی‌آلایشی را شکل می‌دهد و ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"مهاجرت و زندگی در شهرهای بزرگ در انسان هیجان خاصی ایجاد می‌کند. سنت‌پترزبورگ دهه اول قرن بیستم یکی از این شهرها بود، شهری با خصوصیات چند گانه، بنا شده در کرانه خاوری دریای بالتیک. از نیمه دوم قرن نوزدهم در روسیه حرکتی پر سرعت برای رشد و هم‌تراز شدن با اروپای صنعتی شروع شده بود. در شروع قرن بیستم سن پترزبورگ تبدیل به یک مرکز عظیم صنعتی شده و تغییرات سریعی در زندگی مردم صورت گرفت. اتومبیل، برق، خطوط آبرسانی و سایر راحتی‌های مدرن در شهر معرفی شده بودند. موجی از مهاجرین داخلی و خارجی برای منفعت بردن از چنین رشدی به این شهر نقل مکان کردند. این تحولات با خود عنصری را ایجاد کرد که در تاریخ شهر سنت‌پترزبورگ تبدیل به عصری درخشان و پر حادثه شد. این عصر با تاجگذاری پر زرق و برق نیکلای دوم در مسکو شروع شد و با ظالمانه‌ترین جنگ، جنگ جهانی اول، به پایان رسید ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!