شناسنامه محصول
پشت‌بام‌های تهران
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

پشت‌بام‌های تهران

(Rooftops of Tehran)
نویسنده: مهبد سراجی (Mahbod Seraji)
ترجمه: مرجان حمیدی
ناشر: حوض نقره
سال نشر: 1394 (چاپ 1)
قیمت: 21000 تومان
تعداد صفحات: 376 صفحه
شابك: 978-600-194-188-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 14 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'پشت‌بام‌های تهران':

داستان در سال 1352 می‌گذرد. پاشا پسر نوجوانی از یک خانواده طبقه‌متوسط و مرفه است که تعطیلات تابستان خود را با دوستش احمد اغلب روی پشت‌بام خانه‌شان در یکی از محله‌های تهران می‌گذراند. پاشا و احمد سال دیگر هر دو دیپلم می‌گیرند و قدم به مرحله دیگری از زندگی می‌گذارند. اما فعلا تا آن زمان تعطیلات را به دختربازی و خوش‌گذرانی سپری می‌کنند.
پاشا عاشق دختر همسایه‌شان زری است. اما زری از بچگی برای رامین، که پزشکی جوان و فعال سیاسی و مخالف رژیم شاه است، در نظر گرفته شده. با دستگیر شدن رامین، زندگی پاشا زیر و رو می‌شود و دنیای آرام و بی‌دغدغه‌ای که او همیشه می‌شناخته است، روی دیگری از خود را به او نشان می‌دهد ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"در تهران تابستان‌ها خوابیدن روی پشت‌بام رایج است. شب که از نیمه می‌گذرد، هوا خنک می‌شود و کسانی که مثل من روی پشت‌بام می‌خوابند با تابیدن اولین پرتوی خورشید و رسیدن هوای تازه به ریه‌ها، از خواب بیدار می‌شوند. مادرم با خوابیدن روی پشت‌بام به شدت مخالف است و هرشب یادآوری می‌کند: "هر سال کلی آدم از رو پشت‌بوم می‌افتن پایین". من و دوستم احمد هر بار با شنیدن این هشدار، مخفیانه به هم لبخند می‌زنیم و از نردبان بالا می‌رویم تا شب را زیر ستاره‌ها بگذرانیم؛ ستاره‌هایی که آن‌قدر پایین به نظر می‌رسند که انگار می‌شود لمسشان کرد …"

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!