شناسنامه محصول
جزیره‌ی ساتن
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

جزیره‌ی ساتن

(Satin Island)
نویسنده: تام مک‌کارتی (Tom McCarthy)
ترجمه: فرناز گنجی، محمدباقر اسمعیل‌پور
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1394 (چاپ 1)
قیمت: 12000 تومان
تعداد صفحات: 206 صفحه
شابك: 978-600-182-167-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 7 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (2.33 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'جزیره‌ی ساتن':

داستان انسان‌شناسی که برای یک شرکت مشاوره‌ی بین‌المللی کار می‌کند. یکی از طرح‌های این مجموعه، رمزگشایی و دستکاری جهان است و ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"تورین زادگاه لفافه‌ی مشهور است، همان ملافه‌ای که مسیح را پس از مصلوب کردن در آن پیچیدند: با دست‌هایی که پایین شکمش به هم گره خورده بودند، چشمانی بسته، و سری مزین به تاجی از جنس خار. در واقع این تصویر روی کتان ساده دیده نمی‌شد، و در اواخر قرن نوزدهم، وقتی به‌ وجود آمد که یک عکاس آماتور، نگاتیو عکس‌هایی را که از این لفافه گرفته بود تماشا می‌کرد، و ناگهان این تصویر را دید؛ تصویری کمرنگ و مبهم، اما به هر حال آن‌جا بود. تصویر فقط روی نگاتیو دیده می‌شد: نگاتیو چاپ شده، و این یعنی خود لفافه هم در اصل نوعی نگاتیو بود ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 صفورا زواران حسيني:  کتاب از چند جنبه برایم جذاب بود. یکی این‌که از زبان یک انسان‌شناس است، دوم این‌که موضوعاتی مطرح می‌شود که تفکر برانگیزند، سوم این‌که کتاب پر از اشاره و استعاره است که هرکس بر اساس دایره مطالعات و دانش‌اش ممکن است بخشی از آن‌ها را دریافت کند و چهارم این‌که ساختار نوشتاری کتاب برایم جدید و متفاوت بود.

 مجتبي ريگستاني‌فرد:  صفحه صفحه کتاب احتیاج به پانویس و توضیحات داشت که مترجمان حتی از ضبط انگلیسی اعلام هم مضایقه کرده بودند.
کلاً کتاب خاصی هست و هر سلیقه‌ای نمی‌پسندد. یا خیلی خوش‌تون می‌آد یا مثل من با جون کندن تمومش می‌کنید. (چون پول بالاش دادید!)