شناسنامه محصول
ملک‌بهمن: ابن فریدون شاه ختایی

ملک‌بهمن: ابن فریدون شاه ختایی

نویسنده: - 
ناشر: ققنوس
سال نشر: 1394 (چاپ 1)
قیمت: 9000 تومان
تعداد صفحات: 207 صفحه
شابك: 978-964-311-661-3
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'ملک‌بهمن: ابن فریدون شاه ختایی':

داستان‌های عامیانه فارسی گنجینه‌هایی از مضمون، تمثیل، ضرب‌المثل‌ها و آداب و رسوم فارسی‌زبانان به شمار می‌روند. توجه به چنین گنجینه‌هایی، در اصل، پاسداشت فرهنگ و ادب کهن سرزمینی است به وسعت زبان فارسی.
چه بسیار کسان که با خواندن این داستان‌ها با کتاب پیوندی همیشگی یافته‌اند، زیرا این داستان‌ها که اغلب روایت پهلوانی و مردانگی و عشقند، با نثری شیرین و پرطمطراق، با افسانه‌سازی و خیالپردازی خواننده را بر سر شوق می‌آورند و به خواندن ترغیبش می‌کنند.
انتشارات ققنوس با بهره‌گیری از نسخه‌های متعدد و به کارگیری رسم‌الخط جدید بر آن است تا آثار ماندگار ادبیات عامه در مجموعه‌ای خوشخوان و به دور از لغزش منتشر گردد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکرشکن‌ شیرین‌گفتار و خوشه‌چینان خرمن سخن‌دانی و صرافان بازار معانی و چابک‌سواران میدان دانش توسن خوش‌خرام سخن را بدین گونه به جولان درآورده‌اند که در شهر ختا پادشاهی بود که او را ملک‌فریدون‌شاه می‌گفتند، دو پسر داشت که در حسن جمال و شجاعت و دلاوری یگانه آفاق بودند. یکی را ملک‌بهمن و دیگری را ملک‌سهراب می‌گفتند. ملک‌سهراب یازده ساله بود و ملک‌بهمن هیجده سال داشت و به سواری زیاده مایل بود و دویست سوار مخصوص داشت که همیشه با او بودند.
روزی سواران مرکب می‌تاختند و غزالان را به خاک هلاک می‌انداختند که ناگاه آهوی خوش خط و خالی نمودار شد. ملک‌بهمن گفت: "کسی از عقب آهو نرود که می‌خواهم او را زنده بگیرم." پس کمند شصت خم ابریشمی را بر سر دست درآورده سر بر یال مرکب در عقب آهو نهاده روانه شد ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!