شناسنامه محصول
امیرحمزه‌ی صاحبقران

امیرحمزه‌ی صاحبقران

نویسنده: - 
ناشر: ققنوس
سال نشر: 1393 (چاپ 1)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 214 صفحه
شابك: 978-964-311-698-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'امیرحمزه‌ی صاحبقران':

داستان‌های عامیانه فارسی گنجینه‌هایی از مضمون، تمثیل، ضرب‌المثل‌ها و آداب و رسوم فارسی‌زبانان به شمار می‌روند. توجه به چنین گنجینه‌هایی، در اصل، پاسداشت فرهنگ و ادب کهن سرزمینی است به وسعت زبان فارسی.
چه بسیار کسان که با خواندن این داستان‌ها با کتاب پیوندی همیشگی یافته‌اند، زیرا این داستان‌ها که اغلب روایت پهلوانی و مردانگی و عشقند، با نثری شیرین و پرطمطراق، با افسانه‌سازی و خیالپردازی خواننده را بر سر شوق می‌آورند و به خواندن ترغیبش می‌کنند.
انتشارات ققنوس با بهره‌گیری از نسخه‌های متعدد و به کارگیری رسم‌الخط جدید بر آن است تا آثار ماندگار ادبیات عامه در مجموعه‌ای خوشخوان و به دور از لغزش منتشر گردد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"الحمدلله رب العالمین و العاقبه للمتقین و الصلوه علی رسوله محمد و آله اجمعین الطیبین الطاهرین.
اما بعد، بر گلدسته‌بندان گلشن بینش و کشورگشایان کشور دانش که در معرکه سخنوری لاف صاحبقرانی زده‌اند پوشیده مباد که داستان امیرحمزه صاحبقران قصه‌ای است معروف و مشهور در عرب و عجم و به روایات مختلف نوشته شده، اما اصح روایات آن است که از عباس رضی‌الله عنه رسیده است که او برادر بزرگ حمزه بود و همیشه همراهش بود و حمزه صاحبقران و عباس و ابوطالب در اوان حضرت رسالت پناه (ص) بودند.
چون اصل این داستان به عربی بود و فارسی‌زبانان از خواندن آن محروم بودند در ترجمه آن به فارسی اقدام نمودم و برای دوستان فارسی‌دان از بوستان دانش گلی به بوی بنفشه و ارغوان هدیه آورده موسوم نمودم آن را به تاریخ گیتی‌گشای صاحبقرانی. در حقیقت قصه‌ای است شیرین که هر کسی دو صفحه از آن را مطالعه کند کتاب را به زمین ننهد تا به انجام رساند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!