بخريد و بخوانيد ...
عطای پهلوان

عطای پهلوان

نویسنده: محمدعلی علومی 
ناشر: اطلاعات
سال نشر: 1394 (چاپ 1)
قیمت: 20000 تومان
تعداد صفحات: 536 صفحه
شابك: 978-964-423-967-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 2 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'عطای پهلوان':

این رمان شرح مستندگونه‌ای از زندگی، کار، آرا و آثار عینی یکی از آخرین عیاران و اهل فتوت این سرزمین است.
عطا احمدی که از جانب مردم و به سبب دهه‌ها زندگی سرشار از ایثار و از خودگذشتگی لقب "پهلوان" دریافت کرده است، وجوه متعددی دارد. شاید از بهترین تعریف‌ها در شناخت این آخرین پهلوان جوانمرد تعریف یکی از بزرگان است که گفته بود: عطا سردار بی‌ادعای سازندگی است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
... یکی از اینان که پا در واقعیت دارد و سر در اسطوره، عطا احمدی است؛ معلم خوشنام کرمانی که با دست خالی، صدها مدرسه و مسجد و سرای سالمندان و خانه برای محرومان ساخته است، بی‌آنکه در پی نمایاندن خود باشد یا توقعی برای سپاسگزاری و احترام و یادبود و گرامیداشت داشته باشد. (برگرفته از توضیحات کتاب در وب سایت انتشارات اطلاعات)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"کرمان. اواسط دهه‌ی بیست. شب، باد ... باد و شن. شنباد می‌وزید از سوی ریگزارها و کوه‌های بلند و دیواری که ارگ باستانی و ویران ساسانی، قلعه دختر را در پناه خود گرفته‌اند ... باد می‌وزید، شن و باد ... شنباد زوزه می‌کشید و شلاق شن و خاک را از دامنه‌ی کوه‌های بلند و گورستان قدیمی و ریگزارهای غربی شهر برمی‌داشت، درهم می‌پیچاند و دمادم تازیانه می‌زد انگار بر پیکر فرسوده و بیهوش شهر ترسیده و ترس خورده و خفته‌ی کرمان ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!