بخريد و بخوانيد ...
اقتصاد به زبان خودمان (4- پیچیدگی نظام سرمایه‌داری)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

اقتصاد به زبان خودمان (4- پیچیدگی نظام سرمایه‌داری)

(Economics for Everyone: A Short Guide to the Economics of Capitalism)
نویسنده: جیم استنفورد (Jim Stanford)
ترجمه: سیدمهدی حسینی
ناشر: پژواک
سال نشر: 1398 (چاپ 2)
قیمت: 16000 تومان
تعداد صفحات: 134 صفحه
شابك: 978-600-6299-42-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 2 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'اقتصاد به زبان خودمان (4- پیچیدگی نظام سرمایه‌داری)':

نسخه‌ی اصلی کتاب جیم استنفورد، مشتمل بر پنج بخش و 27 فصل است و در 350 صفحه منتشر شده. به نظر می‌رسد مترجم و ناشر ایرانی تصمیم گرفته‌اند کتاب را در پنج جلد (هر جلد حاوی یک بخش از کتاب) منتشر کنند.
کتاب حاضر ترجمه‌ی بخش چهارم متن اصلی (فصل‌های شانزده تا بیست و یک کتاب) است (سه جلد قبلی که حاوی فصل‌های اول تا پانزدهم کتاب هستند قبلا حضورتان معرفی شده‌اند). فصل‌های ترجمه شده در این مجلد عبارتند از: "پول و بانکداری"، "تورم، بانک‌های مرکزی و سیاست پولی"، "بازارهای سهام، مالی‌گرایی و حقوق‌های بازنشستگی"، "شخصیت‌های متضاد دولت"، "هزینه‌گذاری و مالیات‌گیری" و "جهانی‌سازی".
اولین فصل این مجلد با عنوان "پول و بانک‌داری" با این جملات آغاز می‌شود:
"پول چیست و چه مزایایی دارد؟
تا به این‌جا کوشیدیم که علم اقتصاد را به‌زبانی بسیار ملموس و عینی توضیح دهیم. تولید عبارت است از نحوه‌ی ایجاد کالاها و خدمات مفید. کار همان تلاشی‌ست که انسان صرف تولید می‌کند. مصرف یعنی استفاده از برخی کالاها و خدمات به‌قصد ادامه‌ی زندگی و لذت‌بردن از آن. و سرمایه‌گذاری یعنی اختصاص بخشی از بازدهی تولید به‌منزله‌ی "ابزاری" برای افزایش تولید در آینده. همه‌ی این‌ها مفاهیمی عینی و واقعی‌اند؛ همگی دربرگیرنده‌ی کالاها و خدمات واقعی‌اند. نیازی نیست که آن‌ها را بر حسب [مفهوم انتزاعی] پول بسنجیم ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 لاله عنبري:  هنوز این سری کتاب‌ها را نخوانده‌ام، ولی با توجه به توضیحات، خیلی خوشحالم از اینکه چنین کتاب‌هایی ترجمه شده‌اند و موضوعاتی که اغلب سخت هستند در مورد عقایدم برای دوستانم توضیح بدهند را به زبان ساده توضیح می‌دهند. (و البته به زودی تهیه کرده و خواهم خواند و به نظر می‌رسد برای هدیه دادن هم خوب باشند.)