بخريد و بخوانيد ...
آینه جان: مقالاتی درباره احوال و اندیشه‌های مولانا جلال‌الدین بلخی

آینه جان: مقالاتی درباره احوال و اندیشه‌های مولانا جلال‌الدین بلخی

نویسنده: آرش نراقی 
ناشر: نگاه معاصر
سال نشر: 1394 (چاپ 3)
قیمت: 12000 تومان
تعداد صفحات: 184 صفحه
شابك: 978-964-7763-98-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 5 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'آینه جان: مقالاتی درباره احوال و اندیشه‌های مولانا جلال‌الدین بلخی':

... مقالاتی که در این مجموعه گرد آمده است حاصل گشت و گذار نگارنده در جهان اندیشگی مولاناست، و تا حدی بازتابنده تجربه‌های شخصی او در این سیر دل‌انگیز و الهام‌بخش است. در سراسر این مقالات تلاش نگارنده بر آن بوده است که همدلانه نگاهی کمابیش تازه بر پاره‌ای زوایا و خفایای زندگی و تعالیم مولانا بیفکند، و از این راه در بلندای آینه روح او خویشتن را بازیابد. بنابراین، در این گشت و گذار شناخت مولانا به همان اندازه موضوعیت داشته است که فهم خویشتن در پرتو جهان مفهومی و زبانی‌ای که او برای ما به میراث نهاده است.
از میان هشت مقاله این مجموعه، چهار مقاله نخست نگاهی است به پاره‌ای از سویه‌های درونی زندگی مولانا از دوران کودکی تا هنگام مرگ ... چهار مقاله دوم درباره پاره‌ای از تعالیم مهم در اندیشه مولاناست ... (برگرفته از مقدمه کتاب)

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 بنفشه بامداد:  این کتاب را به پیشنهاد یکی از دوستانم برای آشنایی با زندگی مولانا مطالعه کردم. اما از آنجا که با ادبیات عرفانی و اصطلاحات مربوط به آن آشنایی ندارم نمی‌توانم در مورد کتاب اظهارنظر کنم. تعداد ستاره‌ها مربوط به میزان تناسب مطالب کتاب با سلیقه‌ی مطالعاتی من است. از خواندن اشعار مولانا و توضیح‌های مربوط به آن که نویسنده‌ی محترم ذکر کرده‌اند بسیار بسیار لذت بردم.