بخريد و بخوانيد ...
دختری که پادشاه سوئد را نجات داد
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

دختری که پادشاه سوئد را نجات داد

(The Girl Who Saved the King of Sweden)
نویسنده: یوناس یوناسن (Jonas Jonasson)
ترجمه: کیهان بهمنی
ناشر: آموت
سال نشر: 1402 (چاپ 13)
قیمت: 350000 تومان
تعداد صفحات: 584 صفحه
شابك: 978-600-6605-93-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 5 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.67 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'دختری که پادشاه سوئد را نجات داد':

قهرمان داستان، نومبکو مایکی، دختر سیاه‌پوستی است که در یکی از محله‌های فقیرنشین آفریقای جنوبی به دنیا آمده. او از پنج سالگی کار کرده و در ده سالگی یتیم شده و احتمالا قرار بوده که سرنوشتی غم‌انگیز مثل میلیون‌ها هم‌وطن فقیر و بی‌آینده خود داشته باشد. اما نومبکو برای خودش در زندگی برنامه‌های دیگری دارد. او خودش خواندن و نوشتن را یاد می‌گیرد، استعداد فوق‌العاده‌ای در ریاضیات دارد و همه اینها باعث می‌شود که بالاخره سر از جایگاهی مهم در برنامه اتمی کشورش درآورد! اما ماجرا اینجا هم به پایان نمی‌رسد. او به همراه یک بمب اتمی مفقود شده سر از کشور سوئد درمی‌آورد و ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"آن‌ها از بسیاری جهات انسان‌های خوشبختی بودند. منظورم تخلیه‌چاهی‌های بزرگ‌ترین حلبی‌آباد آفریقای جنوبی است. هیچی که نبود آن‌ها لااقل هم کار داشتند و هم سقفی بالای سرشان بود.
ولی از نظر آماری، آن‌ها هیچ آینده‌ای نداشتند. اکثرشان بر اثر سل، ذات‌الریه و اسهال یا به دلیل مصرف قرص الکل، یا اصلا ترکیب تمام این‌ها با هم، در جوانی می‌مردند. البته ممکن بود یکی دونفرشان شانس می‌آوردند و تولد پنجاه سالگی‌شان را به چشم خود می‌دیدند. مثلا یکی از این آدم‌های خوش‌شانس، سرپرست یکی از این مراکز تخلیه چاه در سوئتو بود. اگرچه این آدم هم به اندازه‌ی کافی داغان و بیمار بود. از کله‌ی صبح خودش را می‌بست به قرص مسکن و نوشیدنی. به همین خاطر هم، یک روز از پشت تلفن حسابی سر یکی از نمایندگان اداره‌ی بهداشت ژوهانسبورگ داد و بیداد کرد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 غزاله رکنی:  عالی! هر چقدر بگم کم گفتم، من خیلی دوسش داشتم. عاشق نومبکو شدم. تلفیق اطلاعات و داستان عالی بود.

 زهرا لبافان:  یک کتاب دوست‌داشتنی با نثر و طنز خاص