شناسنامه محصول
جشن‌های فراموش شده ایران باستان

جشن‌های فراموش شده ایران باستان

نویسنده: بهروز بیگوند (گردآوری، تحقیق و نگارش) 
ناشر: مولف
سال نشر: 1392 (چاپ 2)
قیمت: 10000 تومان
تعداد صفحات: 204 صفحه
شابك: 978-600-04-0752-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'جشن‌های فراموش شده ایران باستان':

کتاب در صفحات ابتدایی به معرفی تقویم ایرانی و گاه‌شماری اوستایی، میترایی و کردی-مادی می‌پردازد. سپس در فصل‌های دوازده‌گانه جشن‌های ایرانیان در هریک از ماه‌های سال را معرفی می‌نماید.
مقدمه کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"نیاکان ما، هزاران سال پیش، از شادترین مردمان جهان بودند و در طول سال جشن‌های بسیاری را به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کردند؛ جشن‌هایی که بیش‌تر در پیوند با پدیده‌های طبیعی، کیهانی و اقلیمی بود و زمان اجرای آن‌ها با تقویم طبیعت منطبق. جشن‌هایی که با سرور و شادی همراه بود و گریه و غم در آن‌ها راهی نداشت. ویژگی مهم جشن‌ها و مراسم ایران قدیم در احترام، نگهداری و پاسداشت همه‌ی طبیعت است و هیچ اثری از بدرفتاری و خشونت نسبت به گیاهان و حیوانات در آن‌ها نیست و به انگیزه‌ی پاکیزگی و پاسداری محیط زیست، با رسومی همراه بوده است.
جشن‌ها و مراسم ایرانی با زادروز یا سالمرگ کسی در پیوند نبود؛ زیرا همه روزی متولد می‌شوند و روزی درمی‌گذرند. آن‌چه برای ایرانیان باارزش بوده و ثبت‌اش می‌کردند یا گاهی برای آن جشنی هم می‌گرفتند، "انجام کاری بزرگ" بوده است؛ برای نمونه می‌توان به شاهنامه فردوسی اشاره کرد که فقط زمان پایان کار بزرگش "سرایش شاهنامه" را بیان می‌دارد ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!