شناسنامه محصول
دوازده سال بردگی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

دوازده سال بردگی

(12 Years a Slave)
نویسنده: سالومون نورثاب (Solomon Northup)
ترجمه: محمدباقر اسمعیل‌پور، فرناز گنجی
ناشر: جامی
سال نشر: 1393 (چاپ 1)
قیمت: 12500 تومان
تعداد صفحات: 287 صفحه
شابك: 978-600-176-108-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 10 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'دوازده سال بردگی':

سالومون نورثاپ سیاهپوستی آزاد است که با همسر و فرزندانش در نزدیکی نیویورک زندگی و با نواختن ویولن امرارمعاش می‌کند. دو سفیدپوست طماع او را اغفال، از خانه‌اش دور کرده و می‌ربایند، سپس او را بیهوش کرده و به عنوان برده می‌فروشند. او وقتی به هوش می‌آید، خود را در غل و زنجیر می‌بیند …
کتاب دوازده سال بردگی داستانی درباره‌ی انسانیت و آزادی است. داستان زندگی مردی است که در جستجوی یافتن راهی برای دوستی و صلح در دنیایی هرج و مرج‌زده گام برمی‌دارد. این ماجرا، تنها سرگذشت یک نفر نیست، بلکه تراژدی میلیون‌ها انسانی است که روحشان سرکوب شده و آزار دیده‌اند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"از آن‌جا که من آزاد به‌دنیا آمدم، و بیش از سی سال از نعمت آزادی در ایالت‌های آزاد بهره‌مند بودم، و بعد دزدیده شدم و به عنوان برده فروخته شدم، تا این‌که خوشبختانه بعد از دوازده سال در ماه ژانویه سال 1853 آزادیم را دوباره به‌دست آوردم، به نظر می‌رسد زندگی من و رویدادهای آن برای عموم جالب باشد.
از وقتی که آزاد شده‌ام، متوجه علاقه‌ی رو به گسترش ساکنان ایالت شمالی به مساله‌ی بردگی شده‌ام. داستان‌هایی درباره جنبه خوشایند و ناخوشایند بردگی نوشته شده‌اند که به شکل غیرمنتظره‌ای رواج پیدا کرده‌اند، و تا جایی که فهمیدم، به شدت مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند.
من فقط می‌توانم بردگی را همان‌طور که خودم مشاهده کردم، آن را بر مبنای تجربیاتم، توضیح دهم. هدف من، بیان صریح و صادقانه حقیقت است، یعنی شرح زندگیم بدون اغراق. نتیجه‌گیری را به عهده‌ی مخاطبان می‌گذارم، حتی اگر داستان‌هایی که درباره‌ی بردگی گفته شده‌اند از خطاهایی بی‌رحمانه‌تر یا محدودیت‌هایی شدیدتر بگویند. تا جایی که می‌دانم، اجدادم در رود آیلند برده بودند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 بنفشه بامداد:  مثل همه کتاب‌هایی که در مورد برده‌داری نوشته شده است، این داستان نیز سرشار از ظلم و نابرابری و درد و غم طاقت‌فرسا و باورنکردنی است. کتاب اطلاعات خوبی در مورد آداب و رسوم، نوع تغذیه و نحوه زندگی، آب و هوا و نوع کارها در آمریکای جنوبی بین سال‌های ۱۸۴۱ تا ۱۸۵۳ به خواننده می‌دهد. اما ضعفی در نگارش داستان احساس می‌شود که یا مربوط به قلم نویسنده است یا ترجمه‌ی کتاب. گاهی ترجمه تحت‌الفظی و ناخوش آیند است.