شناسنامه محصول
اقتصاد به زبان خودمان (3- سرمایه‌داری به منزله‌ی نظام)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

اقتصاد به زبان خودمان (3- سرمایه‌داری به منزله‌ی نظام)

(Economics for Everyone: A Short Guide to the Economics of Capitalism)
نویسنده: جیم استنفورد (Jim Stanford)
ترجمه: آرش حسینیان
ناشر: نشر پژواک
سال نشر: 1398 (چاپ 2)
قیمت: 14000 تومان
تعداد صفحات: 119 صفحه
شابك: 978-600-6299-36-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'اقتصاد به زبان خودمان (3- سرمایه‌داری به منزله‌ی نظام)':

نسخه‌ی اصلی کتاب جیم استنفورد، مشتمل بر پنج بخش و 27 فصل است و در 350 صفحه منتشر شده. به نظر می‌رسد مترجم و ناشر ایرانی تصمیم گرفته‌اند کتاب را در پنج جلد (هر جلد حاوی یک بخش از کتاب) منتشر کنند.
کتاب حاضر ترجمه‌ی بخش سوم متن اصلی (فصل‌های یازده تا پانزده کتاب) است (دو جلد قبلی که حاوی فصل‌های اول تا دهم کتاب هستند قبلا حضورتان معرفی شده‌اند). فصل‌های ترجمه شده در این مجلد عبارتند از: "رقابت"، "سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی"، "بیکاری و اشتغال"، "تقسیم کیک" و "نظام سرمایه‌داری و محیط‌زیست".
اولین فصل کتاب با عنوان "رقابت" با این جملات آغاز می‌شود:
"در جلد دوم این مجموعه به بررسی جریان‌ها و روابط بنیادی شکل‌دهنده‌ی نظام سرمایه‌داری پرداختیم: از رابطه‌ای گفتیم که بین صاحبان شرکت‌های خصوصی (که به امید کسب سود سرمایه‌گذاری می‌کنند)، و کارگران که (در ازای دستمزد و حقوق) اکثر کار تولیدی این شرکت‌ها را انجام می‌دهند، وجود دارد. "چرخه‌ی کوچک"ی که در فصل آخر کتاب دوم این مجموعه ترسیم کردیم بیانگر چرخه‌ای از تولید، درآمد و مخارج است که یک واحد اقتصادی خاص، صاحبان و کارگرانش را به هم مرتبط می‌کند.
با وجود این، برخلاف آنچه در "چرخه‌"ی فصل آخر کتاب دوم دیدیم، در جهان واقعی فقط یک شرکت خصوصی وجود ندارد. بلکه هزاران مورد از این شرکت‌ها حضور دارند و آنها نمی‌توانند فقط به فکر قانع کردن کارگران خود باشند و با پرداخت حداقل دستمزد آنها را به حداکثر کار ممکن واداشته و آنگاه مطمئن باشند که کسب و کارشان کارآمد و سودآور است ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!