بخريد و بخوانيد ...
مردی با کبوتر
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

مردی با کبوتر

نویسنده: رومن گاری (Romain Gary)
ترجمه: لیلی گلستان (Lili Golestan)
ناشر: ثالث
سال نشر: 1401 (چاپ 12)
قیمت: 72000 تومان
تعداد صفحات: 122 صفحه
شابك: 978-964-380-952-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 16 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (1 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'مردی با کبوتر':

رومن گاری داستان "مردی با کبوتر" را در سال 1958 با نام مستعار فاسکو سینیبالدی منتشر کرد. داستان هجویه‌ای است درباره سازمان ملل و از آنجا که در زمان انتشار داستان گاری به عنوان یک دیپلمات خدمت می‌کرد، نمی‌توانست کتاب را با نام واقعی خود منتشر کند.
داستان از آنجا شروع می‌شود که روزی از روزها جلسه‌ای مهم در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می‌شود. در این جلسه که پشت درهای بسته و به دور از چشم خبرنگاران ترتیب داده شده، دبیرکل سازمان ملل به سفرای کشورها و مسئولین اداری این نهاد بین‌المللی اطلاع می‌دهد که چندی است دیده می‌شود که در طبقات مختلف ساختمان شبحی مرموز تردد می‌کند. این شبح کبوتری به همراه دارد و شکل و شمایلش باعث وحشت و هراس کارکنانی شده که با او روبرو شده‌اند ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"یک روز زیبای سپتامبر ...195، حدود ساعت یازده صبح قفس بزرگ شیشه‌ای سازمان ملل متحد در آفتاب پاییزی می‌درخشید و ماموریت صلح‌جویانه‌اش را که همان "بزرگ‌ترین مرکز جلب سیاح آمریکا" شدن بود، ادا می‌کرد.
هزاران بازدیدکننده که با موج بی‌پایان ماشین‌ها به ورودیه شمالی متمایل بودند، با راهنمایی راهنمایان به داخل ساختمان بلعیده می‌شدند. بازدیدکنندگان لحظه‌ای مقابل سالن مراقبه می‌ایستادند و هشتاد و دو صندلی خالی را نظاره می‌کردند که نشانگر این بود که هشتاد و دو نماینده کار دیگری داشته‌اند! بعد با عزمی راسخ به ساختمان اصلی یورش می‌بردند و بعد از دیدن آن‌همه نبوغ انسانی در زمینه هنر تجریدی شگفت‌زده باز‌می‌گشتند.
گروه‌ها مقابل هشتاد و دو پرچم ملل متحد می‌ایستادند و سعی داشتند در جنگل رنگ‌ها جهت خود را بیابند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 صفورا زواران حسيني:  این سبک کتاب‌ها رو که با هدف هجو یک موجود سیاسی نوشته شده شدن اصلا دوست ندارم. مثل مثلا نوشته‌های عزیز نسین