بخريد و بخوانيد ...
در قلمرو زرین (سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی)

در قلمرو زرین (سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی)

نویسنده: حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای (انتخاب و توضیحات) (Hossein Elahi Ghomshei)
ناشر: سخن
سال نشر: 1400 (چاپ 10)
قیمت: 650000 تومان
تعداد صفحات: 639 صفحه
شابك: 978-964-372-218-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'در قلمرو زرین (سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی)':

کتاب‌های مجموعه جوانان و فرهنگ جهانی در قالبی تدوین شده‌اند تا خواننده مطالب آنها را در طول یکسال بخواند. این کتاب به ادبیات انگلیسی اختصاص یافته. تدوین‌کننده کتاب متن انگلیسی و ترجمه فارسی 365 قطعه ادبی از نویسندگان بزرگ و مطرح انگلیسی و آمریکایی همچون ویلیام شکسپیر، ویلیام بلیک، امیلی برونته، جان کیتس، والت ویتمن، امیلی دیکنسن و ... بسیاری دیگر را در این کتاب گزیده و برای مطالعه روزانه‌ی خواننده در طول یکسال آورده است.
در ابتدای قطعه‌ای از برتراند راسل که برای اولین روز مطالعه کتاب انتخاب شده، می‌خوانیم:
"سه شوق ساده، ولی قاهر و نیرومند، بر زندگی من فرمان رانده‌اند: یکی سودای عشق، یکی طلب دانش و دیگر احساسی تحمل‌ناپذیر از شفقت و همدردی با آلام بشری. این سه احساس، چون بادهای تند، مرا خودسرانه به این سوی و آن سوی کشانده و گاه بر اقیانوسی از غم تا لب گرداب نومیدی، پیش رانده‌اند.
نخست جویای عشق بوده‌ام از آنکه عشق وجد و شادی می‌آفریند؛ وجدی آنچنان ژرف که حاضر بوده‌ام برای به دست آوردن چند ساعت از آن شادی شگفت باقی عمرم را نثار کنم. دیگر بدان خاطر که عشق آدمی را از رنج تنهایی می‌رهاند؛ تنهایی هولناکی که در آن آدمی، لرزان و ترسان، در مرز هستی، به دره بی‌انتهای نیستی می‌نگرد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ژاله فراهاني:  در قلمرو زرین، به غیر از تمرکز تقریبا شدید بروی اشعار عرفانی که من در آن کاملا بی‌سوادم، باعث شد این مسئله را که مرزها ساخته و پرداخته‌ی استعمار و استثمارند و بشر، هر کجا و به هر زبانی، بشر است و دردها و هراس‌ها و عشق مشترک دارد، وجدان کنم.