شناسنامه محصول
آزادی فرد و قدرت دولت: بحث در عقاید سیاسی و اجتماعی تامس هابز، جان لان، جان استوارت میل

آزادی فرد و قدرت دولت: بحث در عقاید سیاسی و اجتماعی تامس هابز، جان لان، جان استوارت میل

نویسنده: محمود صناعی (ترجمه و تالیف) 
ناشر: هرمس
سال نشر: 1390 (چاپ 5)
قیمت: 7000 تومان
تعداد صفحات: 325 صفحه
شابك: 978-964-6641-74-7
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'آزادی فرد و قدرت دولت: بحث در عقاید سیاسی و اجتماعی تامس هابز، جان لان، جان استوارت میل':

مترجم، مولف و گردآورنده مطالب تلاش کرده تا با ترجمه‌ی بخش‌هایی از آثار سه متفکر بزرگ سیاسی غرب، خوانندگان را با الفبای دموکراسی و حکومت ملی آشنا نماید. برای این منظور او بخش‌هایی از کتاب لوایتان نوشته تامس هابز، بخش‌هایی از رساله دوم درباره حکومت به قلم جان لاک و فصل‌هایی از اثر معروف جان استوارت میل با عنوان "در آزادی" را انتخاب و ترجمه کرده است. همچنین برای آشنایی خواننده با هریک از این سه متفکر، در ابتدای هر بخش مطلب کوتاهی نیز در معرفی آنها آمده است.
گردآورنده در پیشگفتار کتاب که در "مردادماه 1338" آن را نوشته است، چنین آورده:
"... آزادگانی که نمی‌خواستند به حکومت ستمگر تن در دهند و در پناه قدرت او کسب جاه و مال کنند سلامت را در کناره‌گیری می‌دیدند و لااقل خاموش ماندند.
در روزگاران اخیر که قانون اساسی به دست آوردیم و از کشورهای غربی اروپا قالب حکومت دموکراسی را به قرض گرفتیم چون ظواهر این نوع حکومت بر سنت ملی برقرار نبود و چون اکثر افراد ما خواندن و نوشتن هم نمی‌دانستند - چه رسد به اینکه درباره حقوق خود و نوع حکومت و قانون اساسی تفکر کنند - حکومت قانون نتوانست جایگزین نوع معمول و مرسوم حکومت شود. متفکران ما هم به خطا پنداشتند آنچه از تمدن غربی باید کسب کنیم تنها علوم طبیعی و فنون مختلف باید باشد و غافل ماندند که تفکر سیاسی و اجتماعی اروپای غربی و آمریکای شمالی برای مردمی که در آنجا رابطه حکمران و فرد همچنان در حالی است که دو هزار سال پیش می‌بود، هدیه‌ای بسیار گرانبهاست.
... پایه حکومت ملی تربیت ملی است و تربیت برای حکومت ملی. یکی باید تربیت وسیع و تمام باشد که اساس آن خواندن و نوشتن و آگاهی کسان از جهانی است که در آن زیست می‌کنند. اما جنبه دیگر آن تربیت خاص است و آن تربیت مردم برای حکومت ملی است ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!