شناسنامه محصول
پایان‌ها
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

پایان‌ها

(Endings)
نویسنده: عبدالرحمن منیف (Abdul Rahman Munif)
ترجمه: یدالله ملایری
ناشر: مروارید
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 5300 تومان
تعداد صفحات: 176 صفحه
شابك: 978-964-191-160-9
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'پایان‌ها':

داستان روستایی در جوار صحرایی بی‌آب و علف که می‌تواند هرجایی در دنیای عرب باشد. خشکسالی و قحطی در راه است. اما اهالی روستا توجهی به جدیت موضوع ندارند. تنها "عساف"، قهرمان داستان که شکارچی است، نگران عاقبت روستاست و به اهالی هشدار می‌دهد. وقتی گروهی از شهر برای شکار به روستا می‌آیند، "عساف" راهنمایی آنها را برعهده می‌گیرد و گروه را به صحرا می‌برد. اما آنها در راه درگیر طوفان شن می‌شوند و …
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"باز هم قحطی!
در قحطی، سامان زندگی به‌هم می‌ریزد. همه‌چیز به‌هم می‌ریزد. آدم‌ها منش‌ها، رفتارها. غم‌هایی در ژرفای جان‌ها می‌جوشند که در آغاز، ناشناخته هستند. ولی لحظه‌های خشمی که پیاپی از راه می‌رسند، زود آن غم‌ها را می‌ترکانند و سرکش و ستیزه‌جوشان می‌سازند. اینجاست که غم، هزاران چهره به خود می‌گیرد. اگر ابرها شتابان از فراز آسمان بگذرند، سرها با چشم‌هایی پر از کینه و دشنام و نگاه چپ‌چپ بالا می‌آیند!
قحطی که می‌آید به تک‌تک خانه‌ها سر می‌کشد و در دل و پیکر هر آدمی یادگاری می‌نهد. سالخورده‌ها بس که از دیرباز به روزهای سخت برخورده‌اند به سال‌های خشک سترون و گزش گرسنگی خو گرفته‌اند. با این همه، چون به این‌ها می‌اندیشند، هراس دل‌شان را پر می‌کند. خیلی‌ها نمی‌توانند مانند سالخورده‌ها جلوی قحطی بایستند. آذوقه‌ی کمی که با پشتکار فراوان اندوخته می‌شود تا توشه‌ی روزهای گرسنگی باشد، زود ته می‌کشد و ناپدید می‌شود. درست مانند خشکیدن آب چشمه یا جویی ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا و اینجا و اینجا و اینجا ببابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!