بخريد و بخوانيد ...
پی‌یر و لوسی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

پی‌یر و لوسی

(Pierre and Luce)
نویسنده: رومن رولان (Romain Rolland)
ترجمه: مینو مشیری
ناشر: نشرنو
سال نشر: 1399 (چاپ 4)
قیمت: 20000 تومان
تعداد صفحات: 105 صفحه
شابك: 978-964-7443-86-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 38 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (2 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'پی‌یر و لوسی':

پی‌یر یک هملت مدرن و امروزی است؛ افسرده، ناامید و سرخورده از جهانی که در آن زندگی می‌کند. در حقیقت او جوان هجده ساله بورژوایی است که در دوران جنگ جهانی اول به خدمت سربازی فراخوانده شده است. رمان زیبای "پی‌یر و لوسی" داستان عشق پرشور و پاک دو دلداده جوان است که در آن آرمان‌های شفقت، صلح‌طلبی و انسان‌دوستی نویسنده مشهور و برنده جایزه نوبل، رومن رولان، و آرزوی او در داشتن جهانی عاری از خشونت، تجلی می‌یابد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"پی‌یر خود را به درون مترو رها کرد. به میان جماعتی خشن و هیجان‌زده. ایستاد نزدیک در، در میان ردیفی از پیکرهای انسانی، و سهیم در هوای سنگینی که به سینه می‌راندند و بیرون می‌دادند. بی‌آنکه چیزی ببیند، به طاقهای قوسی سیاه و غرنده‌ای خیره مانده بود که چشمان نورانی قطار به‌رویشان می‌لغزید. در روحش نیز همان سایه‌ها، همان کورسوها لانه داشت، مقاوم و پر جنب و جوش. در یقه بالازده پالتوش احساس خفقان می‌کرد، با دستهای به بدن چسبیده لب به‌هم می‌فشرد؛ پیشانی خیس از عرقش گهگاه از هوای سرد که با باز شدن در واگن به درون می‌وزید خنک می‌شد. می‌کوشید چیزی نبیند، می‌کوشید نفس نکشد، می‌کوشید فکر نکند، می‌کوشید زنده نباشد. قلب این جوان هجده ساله، که هنوز از کودکی چندان فاصله‌ای نگرفته بود، آکنده از یاسی گنگ بود. آن بالا، بر فراز ظلمات این راههای طاق‌دار - این سوراخ موشی که هیولای فلزی در میانش به‌سرعت پیچ و تاب می‌خورد، مملو از جمعیتی بود که چون کرم می‌لولید - پاریس بود، برف بود، شب سرد ماه ژانویه بود، کابوس مرگ و زندگی بود، جنگ بود ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 گلناز گرايلي:  ای کاش داستان بلند بود تا بیشتر به این عشق پاک و لطیف پرداخته میشد

 خديجه نصيري:  یک داستان معمولی بود که همیشه و همه جا اتفاف می‌افتد. نتیجه‌ای که از این کتاب می‌شود گرفت این است که در هر زمان یا مکانی می‌شود دلیلی برای شاد زیستن پیدا کرد و شاد بود.