بخريد و بخوانيد ...
آوای فاخته
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

آوای فاخته

(The Cuckoo's Calling)
نویسنده: جی. کی. رولینگ (J. K. Rowling)
ترجمه: ویدا اسلامیه
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1402 (چاپ 14)
قیمت: 550000 تومان
تعداد صفحات: 656 صفحه
شابك: 978-600-182-119-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 6 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (2 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'آوای فاخته':

کتاب، رمانی جنایی است که نویسنده مشهور سری کتاب‌های هری پاتر آن را با نام مستعار رابرت گالبریت به چاپ رسانده است. در این داستان کارآگاه کورمورن استرایک به بازرسی پرونده‌ی خودکشی یک مدل مشهور می‌پردازد. او که پس از انفجار مین در افغانستان، یک پایش را از دست داده، اکنون در مقام کارآگاه خصوصی، به سختی روزگار می‌گذراند. یک مراجع بیشتر ندارد و طلبکارها برایش دندان تیز کرده‌اند. از سوی دیگر، تازه از نامزدش جدا شده، به ناچار در دفتر کارش زندگی می‌کند و …
در چنین وضعیتی جان بریستو به او مراجعه می‌کند و ماجرای حیرت‌انگیزی را برایش تعریف می‌کند: خواهر بریستو، لولا لندری افسانه‌یی، چند ماه پیش از دنیا رفته و مرگش سر و صدای بسیاری به پا کرده. پلیس اعلام کرده بود که او اقدام به خودکشی کرده است اما جان حاضر به پذیرش این حکم نیست. از این رو از استرایک می‌خواهد تا درباره مرگ مشکوک خواهرش تحقیق کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"صدای همهمه و هیاهوی خیابان، همچون صدای وزوز مگس‌ها به گوش می‌رسید. عکاس‌ها پشت مانع‌هایی جمع شده بودند که پلیس سر راهشان گذاشته بود؛ دوربین‌ها را با لنزهای جلو آمده، آماده نگه داشته بودند و نفس‌هایشان بخار می‌کرد. دانه‌های برف، بی‌وقفه، روی کلاه‌ها و شانه‌ها می‌نشست؛ دست‌های دستکش‌پوش، لنز دوربین‌ها را پاک می‌کرد. گاه و بی‌گاه، به‌طور جسته گریخته، صدای باز و بسته شدن دیافراگم دوربین تماشاگرانی به گوش می‌رسید که زمان انتظارشان را با عکس‌هایی پر می‌کردند که از چادر سفید کتانی وسط خیابان، ورودی ساختمان بلند آجرنمای قرمز پشت آن و بالکن آخرین طبقه می‌گرفتند که جسد از آن پایین افتاده بود ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا و اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 فاطمه عارف‌نژاد:  شاید بشود به آوای فاخته 4 یا حتی 5 ستاره هم داد اما شخصا توصیه‌ام به رولینگ این است که دست از جنایی‌نویسی بردارد و به همان سبک هری برگردد ...! شاید هم من بیش از حد انتظار دارم. ولی وقتی می‌گویند جنایی به عنوان نمونه‌های خلاقانه و دست اول یاد آگاتا کریستی میفتم و از نظرم آوای فاخته یک جنایی درجه دو است.

 سعيد زماني:  از نویسنده حماسه هری پاتر توقع بیشتری می‌رفت، در کل این نوع جنایی‌نویسی سال‌هاست که منسوخ شده. از همان چند فصل ابتدایی می‌شود حدس زد که قاتل چه کسی است و اینجاست که داستان سقوط می‌کند.