شناسنامه محصول
آخرین فراری
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

آخرین فراری

(The Last Runaway)
نویسنده: تریسی شوالیه (Tracy Chevalier)
ترجمه: طاهره صدیقیان
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1392 (چاپ 1)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 376 صفحه
شابك: 978-600-182-096-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.33 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'آخرین فراری':

هنگامی که آنور برایت، یک کواکر متواضع، همراه خواهرش از بریستول راهی سفری دریایی می‌شود، می‌خواهد از غصه و دلشکستگی بگریزد و زندگی تازه‌ای در آمریکا پیدا کند. اما فاجعه‌ای او را تنها و آسیب‌پذیر باقی می‌گذارد. ماندن میان دو دنیا و وابسته به مهربانی غریبه‌ها.
زندگی در دهه 1850 اوهایو بی‌ثبات و واقع‌گرایانه است. آفتاب بیش از اندازه داغ است. توفان‌های تندری وحشیانه، برف بیش از حد عمیق، جاده‌ها گل‌آلود، جنگل‌ها جایگاه جانوران گوناگون. آن‌جا همچنین پناهگاه بردگانی است که به‌سوی آزادی شمال فرار می‌کنند.
آیا آنور باید فراری‌ها را از دست مردان ستمگر پنهان کند؟ جامعه‌ی کواکر شاید با بردگی مخالف باشد، اما آیا شجاعت آن را دارد تا با نقض قانون به او کمک کند؟ در حالی که آنور تلاش می‌کند جایگاه و صدایش را بیابد، باید تصمیم بگیرد حاضر است چه چیز را فدای اعتقاداتش کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"او نمی‌توانست بازگردد. آنور برایت به ناگاه به خانواده‌اش اعلام کرد که با خواهرش گریس به آمریکا خواهد رفت - وقتی وسایلش را مرتب و منظم می‌کرد و فقط چیزهای ضروری را نگه می‌داشت، وقتی خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌هایش را می‌بوسید، وقتی سوار کالسکه‌ای می‌شد که آن‌ها را به بریدپورت می‌برد، وقتی در بریستول او و گریس دست در دست یکدیگر از روی تخته ورود به کشتی می‌گذشتند - او تمام این کارها را با فکری بر زبان نیاورده انجام می‌داد: همیشه می‌توانم بازگردم. هر چند در لایه‌های زیر این کلمات این ظن وجود داشت که در لحظه‌ای که پاهای آنور خاک انگلستان را ترک می‌کرد، زندگی‌اش برای همیشه متحول می‌شد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 سارا بیگ‌محمدی:  این دومین کتابی بود که از تریسی شوالیه می‌خواندم. در واقع متن سلیس و روان و ترجمه خوب کتاب به من حس نزدیکی با قهرمان داستان را می‌داد ولیکن سردرگمی و ضعف جسمی و روحی آنور برایت شخصیت اصلی داستان تا حدی عصبیم می‌کرد و دوست داشتم که شخصیت قوی‌تر و جنگجوتری داشته باشد. از سوی دیگر حال و هوا و دوران تاریخی که داستان در آن روایت شده بود به آمریکای تازه تاسیس شده و عدم تعلقی که همه ساکنین در آن احساس می‌کردند اشاره می‌کرد و کمی حس وحشت و نامعلومی از آینده را به خواننده انتقال می‌داد. جذابیت کتاب در بخشهای آخر کتاب بیشتر بود.

 فاطمه عارف‌نژاد:  یک رمان فوق‌العاده خوش‌خوان ... خوب بود. قصه به خوبی روایت می‌شد.