شناسنامه محصول
اعترافات تکان‌دهنده یک ماما
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

اعترافات تکان‌دهنده یک ماما

(The Midwife's Confession)
نویسنده: دایان چمبرلین (Diane Chamberlain)
ترجمه: الهه صالحی
ناشر: افق دور
سال نشر: 1392 (چاپ 1)
قیمت: 18500 تومان
تعداد صفحات: 468 صفحه
شابك: 978-600-6003-57-3
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 12 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'اعترافات تکان‌دهنده یک ماما':

تارا و امرسون پس از خودکشی صمیمی‌ترین دوست‌شان، نوئل، نامه‌ای ناتمام را در میان وسایل شخصی او پیدا می‌کنند. آنها آنقدر به نوئل اعتماد داشتند که او را مامور به دنیا آوردن نوزادان‌شان کرده بودند.
نوئل دوستی بسیار عزیز برای آنها بود و خودکشی‌اش هر دوی آنها را در بهت و اندوه فرو برد اما راز سر به مهرش زندگی آنها را ویران کرد ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"نوئل روی آخرین پله‌ی ایوان خانه‌ی ویلایی‌اش که مشرف به پارک سان‌ست بود، نشست. به ستون چوبی لبه‌ی پله‌ها تکیه داد و به قرص کامل ماه چشم دوخت. برای آسمان شب و خزه‌های اسپانیایی که رشته رشته از درختان زنده‌ی بلوط آویزان بود؛ هوای ماه سپتامبر که همچون ساتن پوستش را نوازش می‌کرد؛ دلش برای تمام این‌ها تنگ می‌شد. همچنان در برابر رفتن به اتاق خواب و خوردن قرص‌ها مقاومت می‌کرد. هنوز زود بود و او همچنان فرصت داشت. اگر دلش می‌خواست، می‌توانست تمام شب همان جا بنشیند.
دستش را بلند کرد و با انگشت دور قرص ماه دایره‌ای کشید. سوزش اشک را در چشمانش حس کرد. زیر لب گفت: "دنیا، تو را دوست دارم."
ناگهان سنگینی آن راز او را در هم کوبید و دستش مثل سنگی بر دامنش افتاد. تصور نمی‌کرد صبح آن روزی که بیدار شود همان روزی باشد که دیگر نتواند آن بار را بر دوشش تحمل کند. او همان شب در حالی که زیر لب آوازی را زمزمه می‌کرد و در عین حال برای سالادش کرفس و خیار و گوجه‌فرنگی خرد می‌کرد، یاد آن نوزاد مو طلایی افتاد که روز قبل متولد شده بود - یک زندگی کوچک و ظریفی که از او کمک می‌خواست. اما زمانی که با ظرف سالادش جلوی مانیتورش نشست، انگار دو دست عضلانی و قلچماق از صفحه‌ی نمایش‌گر بیرون آمد و کامپیوتر سر و شانه‌های او را محکم گرفت ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ماندانا روياني:  داستان بسیار کشش دارد، بیانی روان و ترجمه‌ای خوب دارد. اگر کارگردان و تهیه کننده سینما بودم ازش یه فیلم پرفروش می‌ساختم. جدا از این جنبه، فضاسازی و شخصیت‌پردازی‌ها بسیار خوب است. نقش شخصیت‌های مرد داستان تقریبا منفعل است. البته مردان مهم هستند ولی تعیین‌کننده نیستند، داستان‌ها زنانه است. از دید زن‌ها و برای زن‌ها انگار گفته شده است. حتی اگر این داستان واقعی هم باشد، از ابتدا تا انتها خواننده داستان هستی، جذب آن یا شخصیتهای آن نمی‌شوی، فقط قصه می‌خوانی، یک قصه خوب.