بخريد و بخوانيد ...
رویای لطیف شهر من: یادداشت‌های یک شهردار

رویای لطیف شهر من: یادداشت‌های یک شهردار

نویسنده: مجتبی یزدانی 
ناشر: تیسا
سال نشر: 1392 (چاپ 1)
قیمت: 7000 تومان
تعداد صفحات: 171 صفحه
شابك: 978-600-6662-81-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 9 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'رویای لطیف شهر من: یادداشت‌های یک شهردار':

مجتبی یزدانی متولد سال 1345 شهر کرمانشاه است. وی که سابقه سالها فعالیت در حوزه مدیریت شهری را در کارنامه خویش دارد از سال 1371 شهردار مناطق کرمانشاه و در سال 1373 شهردار قصرشیرین بوده و پس از آن در سال 1376 معاون خدمات شهری و سپس قائم‌مقام شهرداری کرمانشاه را تجربه کرده است. وی در سال 1378 سرپرست و در سال 1383 به سمت شهردار کرمانشاه منصوب شد. وی در سال 1386 شهردار منطقه 8 تهران شد و پست‌های مختلفی همچون مدیریت حوزه اجرایی و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه گردشگری، عضویت در هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری تهران و نماینده شهرداران مناطق تهران در شورای عالی ورزش شهرداری تهران را تا سال 1388 تجربه کرد. ایشان در سال 1389 شهردار منطقه 15 تهران و در سال 1390 به عنوان شهردار منطقه یک تهران منصوب شد.
آنچه در کتاب حاضر می‌خوانید، مجموعه یادداشت‌هایی است که حاصل 24 سال فعالیت مستمر وی در عرصه مدیریت شهری و بیش از 17 سال عهده‌داری سمت شهردار در مناطق مختلف تهران و شهرهای ایران است.
فصل اول کتاب با عنوان "مناسبت‌های مذهبی در شهر" با این جملات آغاز می‌شود:
"مهم‌ترین آسیبی که می‌تواند به پیکره فعالیت‌های دینی در یک جامعه شهری وارد شود اجرای برنامه‌های سطحی و بدون محتوای معرفتی است. موضوعی که تلاش شده است در چند سال اخیر از برنامه‌ریزی‌های دینی شهر تهران حذف شود تا به جای جنبه‌های تبلیغی صرف از معارف، محتوا و درون‌مایه‌های قابل لمس اسلامی جایگزین گردد؛ به همین دلیل، امسال مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های ماه رمضان که اوج و نقطه طلایی فعالیت‌های دینی مدیریت شهری است، فرصت‌سازی برای تفکر و تعمق شهروندان و زمینه‌سازی برای مشارکت همگانی در برنامه‌ها بود. می‌توان توجه به مساجد به عنوان پایگاه‌های مهم دینی و اختصاص دادن اعتبار برای مناسب‌سازی مساجد به منظور جلب بیشتر شهروندان را از اهداف این سیاست‌گذاری دانست ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!