شناسنامه محصول
خاورمیانه: دو هزار سال تاریخ از ظهور مسیحیت تا امروز
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

خاورمیانه: دو هزار سال تاریخ از ظهور مسیحیت تا امروز

(The Middle East)
نویسنده: برنارد لوئیس (Bernard Lewis)
ترجمه: حسن کامشاد
ناشر: نشر نی
سال نشر: 1396 (چاپ 5)
قیمت: 36000 تومان
تعداد صفحات: 445 صفحه
شابك: 978-964-185-287-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 10 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'خاورمیانه: دو هزار سال تاریخ از ظهور مسیحیت تا امروز':

در این کتاب، پروفسور برنارد لوئیس دگرگونی‌های متوالی خاورمیانه را بررسی کرده است: ابتدا به دو امپراتوری بزرگ ایران و روم می‌پردازد، سپس به پیدایش یکتاپرستی و رشد مسیحیت؛ ظهور و گسترش شگرف اسلام؛ امواج مهاجمان مشرق زمین و لشگرهای مغول چنگیزخان؛ برآمدن ترکان عثمانی و تغییر موازنه قوا بین جهان اسلام و جهان مسیحیت.
برنارد لوئیس، ضمن تشریح نیروهای شکل‌دهنده خاورمیانه، به نفوذ فراگیر اندیشه‌ها و تکنولوژی غرب در عصر جدید نیز می‌نگرد و کتاب خود را با انقلاب اسلامی ایران به پایان می‌رساند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
نویسنده‌ی کتاب مطلب خود را با این جملات آغاز می‌کند:
"یکی از مناظر متداول در خاورمیانه قهوه‌خانه، و در پاره‌ای جاها چای‌خانه، است که می‌توان تقریبا در هر وقت روز افراد - معمولا مردها - را در آن‌جا بر گرد میزی یافت که مشغول نوشیدن فنجانی قهوه یا استکانی چای یا کشیدن سیگار، خواندن روزنامه، بازی کردن تخته‌نرد یا سرگرمی دیگری از این قبیل و یا جسته و گریخته شنیدن صدای رادیو یا تماشای تلویزیونی‌اند که در گوشه‌ای نصب است.
مشتریان قهوه‌خانه‌ی خاورمیانه با اشخاصی که در فرنگ، به ویژه در شهرهای سواحل مدیترانه، در کافه می‌نشینند به ظاهر فرق چندانی ندارند. اما این‌ها با اجدادشان که پنجاه سال پیش، و از آن بیش‌تر با آنانی که صد سال پیش، همین‌جا می‌نشستند بسی تفاوت کرده‌اند. این البته در مورد اروپایی کافه‌نشین نیز صادق است، ولی وضعیت آن دو ابدا یکسان نیست. تغییرهایی که در سر و وضع، پوشاک، رفتار و کردار فرنگی‌ها در این مدت زمان روی داده است کم و بیش یکسره ریشه اروپایی دارد. این تغییرات، با استثنائی اندک، همه از درون جامعه برخاسته، و حتی استثنائات سال‌های اخیر نیز سوغاتی جامعه امریکا است که بسیار وابسته به اروپا است ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!