شناسنامه محصول
خرد جمعی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

خرد جمعی

(The Wisdom of Crowds)
نویسنده: جیمز سوروویکی (James Surowiecki)
ترجمه: سیدمصطفی رضینی
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1398 (چاپ 2)
قیمت: 120000 تومان
تعداد صفحات: 400 صفحه
شابك: 978-600-182-072-4
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 2 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'خرد جمعی':

همه ما معمولا فکر می‌کنیم که برای گرفتن یک تصمیم درست یا پیدا کردن راه‌حلی مناسب، بهترین کار مراجعه به یک مدیر قوی یا کارشناسی زبده است. اما نویسنده‌ی کتاب "خرد جمعی" این مساله را مطرح می‌کند که برای رسیدن به یک تصمیم درست یا حل یک مشکل، گروه‌های بزرگ مردم، باهوش‌تر از تعداد انگشت‌شماری متخصص هستند!
این کتاب به شما نشان می‌دهد که چرا خرد مرسوم این‌قدر اشتباه است و چرا تئوری خرد جمعی، دارای تاثیرهایی چنین گسترده بر آن‌هایی است که تجارت ما را پیش می‌برند، نظام سیاسی ما را ساختار می‌بخشند و به جامعه‌مان نظم می‌دهند.
مطلب کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"دانشمند انگلیسی فرانسیس گالتون، در یک روز پاییزی سال 1906 از خانه‌اش در شهر پلی‌موث خارج شد و به بازاری روستایی رفت. گالتون در آن روز هشتاد و پنج ساله بود و کهن‌سالی کم‌کم تاثیرهایش را بر او می‌گذاشت، ولی همچنان از کنجکاوی لبریز بود، کنجکاوی‌ای که به‌خاطر آن شهرتی - و البته سوءشهرتی - برای آثارش در زمینه‌ی آمار و علم وراثت به‌هم زده بود و در آن روز خاص، چیزی که گالتون درباره‌اش کنجکاو بود، حیوانات اهلی بودند.
مقصد گالتون نمایشگاه سالانه‌ی دام‌پروری و طیور غرب انگلیس بود، بازاری محلی که در آن کشاورزان منطقه و مردم شهر دور هم جمع می‌شدند تا کیفیت گاوها، گوسفندها، جوجه‌ها و اسب‌ها همدیگر را بسنجند. پرسه زدن در ردیف دکه‌های معاینه‌ی یابو به‌نظر شیوه‌ای عجیب برای گذراندن بعدازظهر یک دانشمند بود (به‌ویژه یک دانشمند کهنسال) ولی منطقی خاص ورای این کار وجود داشت. گالتون از نظر ذهنی به دو چیز مشغول بود: اندازه‌گیری کیفیت‌های فیزیکی‌ذهنی و زادوولد ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!