شناسنامه محصول
تقسیم
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

تقسیم

(La spartizione)
نویسنده: پیرو کیارا (Piero Chiara)
ترجمه: مهدی سحابی (Mehdi_Sahabi)
ناشر: مرکز
سال نشر: 1384 (چاپ 7)
قیمت: 58500 تومان
تعداد صفحات: 195 صفحه
شابك: 978-964-305-820-3
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'تقسیم':

سال‌های اوج‌گیری فاشیسم در ایتالیاست. در یک خانواده‌ی سنتی در شهری کوچک یک کارمند ساده‌ی دارایی بعد از مرگش به دلیل یک سوءتفاهم یا شوخی به یک "اسطوره‌ی میهنی" تبدیل می‌شود، الگویی که همه از او اقتباس می‌کنند و می‌خواهند که مانند او بعد از مرگشان با پیرهن سیاه حزب فاشیست به خاک سپرده شوند. اما این "اسطوره‌ی میهنی" در چاردیواری نفوذناپذیر خانه‌اش زندگی‌ای هم داشته است که در داخل خانه هم او را به اسطوره‌ی دیگری تبدیل می‌کند و ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"از کجا می‌آمد؟ با آن قیافه جدی با سر و وضع مرتبی که در نگاه اول متشخص جلوه می‌کرد از کدام شهر مهمی می‌آمد؟ از کدام خانواده‌ی برجسته‌ای با سنت قدیمی ملاحظه و توداری؟
بعد از چند ماهی معلوم شد که از مرکز استان منتقل شده اما خودش از اهالی کانته‌وریاست، دهکده‌ای از ناحیه والکوویا در چند کیلومتری لوئینو.
مردم می‌گفتند "از کانته‌وریا، با همچو اسمی؟" و هیچکس باورش نمی‌شد که از چنان روستایی با سکنه دهاتی و خانواده‌های مهاجر یک کارمند اداره دارایی، ولو دون‌پایه، با اسم امرنتزیانو پارونتزینی بیرون آمده باشد که برازنده یک ژنرال ارتش بود. گو این‌که در خود والکوویا هیچ تعجبی نداشت و اسم خیلی‌ها امرنتزیانو و امرنتزیانا بود و نام خانوادگی پارونتزینی را هم خیلی‌ها داشتند ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید اینجا و اینجا و اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!