شناسنامه محصول
باغ سیمانی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

باغ سیمانی

(The Cement Garden)
نویسنده: ایان مک‌ایوان (Ian McEwan)
ترجمه: وحید روزبهانی
ناشر: آموت
سال نشر: 1392 (چاپ 1)
قیمت: 7000 تومان
تعداد صفحات: 160 صفحه
شابك: 978-600-6605-11-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 13 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'باغ سیمانی':

داستان با مرگ پدر چهار بچه آغاز می‌شود. در مدت کوتاهی مادر خانواده هم فوت می‌کند و بچه‌ها برای آنکه سازمان تامین اجتماعی بچه‌های خانواده را از هم جدا نکند و هرکدام را به خانواده‌ای نسپارد، مرگ مادر را مخفی می‌کنند.
با شروع زندگی‌ای که در آن بچه‌ها باید خودشان گلیم خود را از آب بیرون بکشند، به مرور خواهر و برادر بزرگتر در نقش پدر و مادر خانواده فرو می‌روند. با اختلاف‌ها و مشکلات معمول. اما داستان زمانی پیچیده‌تر می‌شود که دوست خواهر بزرگ، به این نوع زندگی آنها مشکوک می‌شود و شروع به پرس‌وجو درباره‌ی مادرشان می‌کند ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"پدرم رو نکشتم، اما بعضی وقت‌ها احساس می‌کردم یک جورهایی باعث مرگش شده بودم. ولی به دلیل همزمانی‌اش با تغییر جسمی عظیمی که در من رخ می‌داد و اتفاقات پس از آن، مرگش بی‌اهمیت به نظر می‌رسید.
بعد از مرگ پدر، من و خواهرم یک هفته راجع بهش حرف می‌زدیم. وقتی راننده‌های آمبولانس اونو توی یک پتوی قرمز روشن پیچیدند و بردند. "سو"، خواهرم، به شدت گریه می‌کرد. پدرم مردی نحیف، زودرنج و پر از عقده‌های روانی با دست‌ها و چهره‌ای زرد و رنگ‌پریده بود. فقط برای توضیح اینکه من و خواهرهام چطور وارث حجم عظیمی از سیمان شدیم، مختصری از داستان مرگش رو بازگو می‌کنم ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ايماندخت مصطفوي:  با تمام مشغله‌ای که دارم ولی بیشترین وقتی رو که تونستم به این کتاب دادم. داستان جالبی داره. حقیقتش اینه که خوشم اومده از فضاش و شخصیت ها. بعد از خوندن دید و بازدید جلال آل‌احمد که بدجوری تو ذوقم خورد، این کتاب داره حالم رو جا میاره.

 صفورا زواران حسيني:  بخش مهم و بزرگی از این رمان در چاپ فارسی سانسور شده یا من توهم زده‌ام؟ خب آقا جان اگر باید این قدر کتاب را قلع و قمع کرد ترجمه و چاپ نکنید. بهتر از این است که یک جور سریال جدید اوشین بسازید که!