بخريد و بخوانيد ...
عدالت و ذکر علی؛ درآمدی بر مقام معنوی امام علی (ع)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

عدالت و ذکر علی؛ درآمدی بر مقام معنوی امام علی (ع)

(Justice and Remembrance: Introducing the Spirituality of Imam Ali)
نویسنده: رضا شاه‌کاظمی (Reza Shah-Kazemi)
ترجمه: فریدون بدره‌ای
ناشر: فرزان‌روز
سال نشر: 1394 (چاپ 3)
قیمت: 20000 تومان
تعداد صفحات: 301 صفحه
شابك: 978-964-321-305-3
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'عدالت و ذکر علی؛ درآمدی بر مقام معنوی امام علی (ع)':

نویسنده‌ی کتاب دانشیار تحقیق در موسسه تحقیقات اسماعیلی در لندن است. او در توضیح دلیل نوشتن این کتاب اشاره می‌کند که تا پیش از این اثری که بصورت جدی جهان‌بینی اولین امام شیعیان را بررسی کند، به زبان انگلیسی نوشته نشده است (کتاب حاضر ترجمه‌ی متن اصلی است که از انگلیسی برگردانده شده).
مطالب کتاب در سه بخش ارائه شده. بخش اول شخصیت علی (ع) و روحانیت او را به خواننده معرفی می‌کند. در بخش دوم درباره تصور قدسی علی (ع) از عدالت بحث می‌شود و بالاخره در بخش سوم کتاب موضوع تحقق روحانی از راه ذکر خدا مطرح می‌شود.
در پیشگفتار کتاب می‌خوانیم:
"یکی از دلایل اینکه دانشمندان غربی درباره میراث فکری و عقلانی امام علی بن ابی‌طالب این‌چنین کم نوشته‌اند ناشی از مناقشه بر سر اصالت و سندیت مجموعه وسیعی از تعالیمی است که در روایات اسلامی به آن حضرت نسبت داده شده است. بنابراین، قبل از آنکه بحث خود در باب تعالیم معنوی مندرج در این آثار بشوم، جا دارد که این کتاب را با مروری کوتاه بر این مناقشه آغاز کنم.
این مناقشات تا حدود زیادی بر سر مقام و اعتبار کتاب نهج‌البلاغه است که مشتمل بر خطبه‌ها و نامه‌ها و سخنان امام علی (ع) است. این متن مهم‌ترین و اساسی‌ترین ماخذی است که در مباحث این کتاب بدان ارجاع داده خواهد شد. نهج‌البلاغه را شریف رضی (وفات: 1016/406)، عالم نامدار شیعه، در دوره عباسیان در بغداد گردآوری کرد. وی این متن را برمبنای کلیه منابعی که در اختیارش بود فراهم آورد، و اغلب در جست‌وجوی آنچه به علی (ع) نسبت داده می‌شد به مناطق دور سفر می‌کرد. وی هر آنچه از خطبه‌ها، نامه‌ها، عهدنامه‌ها و سخنان موجز حکمت‌آمیز را که از امام نقل شده بود گرد آورد و، از میان آنها، آنچه از حیث بلاغت ادبی مهم‌تر بود برای نهج‌البلاغه برگزید ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!