شناسنامه محصول
پنج گفتار در باب حکومت

پنج گفتار در باب حکومت

نویسنده: صادق زیباکلام (Sadegh Zibakalam)
ناشر: روزنه
سال نشر: 1397 (چاپ 4)
قیمت: 135000 تومان
تعداد صفحات: 177 صفحه
شابك: 978-964-334-382-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 10 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'پنج گفتار در باب حکومت':

در این کتاب سعی شده تا نظریه پنج تن از متفکرین علم سیاست، افلاطون، هابز، لاک، میل و مارکس را پیرامون این پرسش که چه نوع حکومتی مطلوب است به نظر خواننده برسانیم. زنده یاد فروغ فرخ‌زاد می‌گفت "همه شعر من آینه‌ای است که تو را در خود تکرار می‌کند". همه تلاش این کتاب نیز آن است که نظریات این پنج استوانه علم سیاست را در باب اینکه چه نوع حکومتی مطلوب است و چرایی آن را به زبانی بسیار ساده برای خواننده تشریح نماید. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
اغراق نیست اگر بگوییم از زمانی که نخستین اجتماعات انسان اولیه روی زمین شکل گرفت، مسئله حکومت و حاکمیت نیز برای بشر مطرح شد. در اجتماعات بشر غارنشین یا انسان‌هایی که به شکل دسته‌جمعی زندگی می‌کردند، نخستین آثار و علائم آنچه در جامعه‌شناسی سیاسی به آن آمریت می‌گوییم، شکل گرفت. آنتروپولوژیست‌ها معتقدند که به احتمال قریب به یقین منشا به وجود آمدن "آمریت" - اینکه برخی از انسان‌ها بر دیگران تسلط می‌یابند - قدرت فیزیکی آنان بوده است.
قدرت فیزیکی از یکسو عامل مهمی برای بقا به شمار می‌آمد و از سویی دیگر ابزار موثری جهت تسلط بر دیگران بود. قدرت سبب می‌شد تا صاحب آن بتواند با زور آنچه می‌خواست تصاحب کند. قدرت همچنین سبب می‌شد که صاحب قدرت نقش بیشتری در یافتن غار یا محل مناسبی برای زندگی، شکار و جمع‌آوری غذا پیدا کند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!