شناسنامه محصول
سوشیانس

سوشیانس

نویسنده: شروین وکیلی 
ناشر: شورآفرین
سال نشر: 1390 (چاپ 1)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 382 صفحه
شابك: 978-964-2995-16-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 37 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.8 امتیاز با رای 5 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'سوشیانس':

سوشیانس، نخستین نمونه از داستان‌های اسطوره‌ای نوین و در زمره‌ی ادبیات علمی، تخیلی و اساطیری است که با الهام از تاریخ اسطوره‌ای ایران باستان نوشته شده است. حجم زیادِ نمادها و عناصر اساطیری‌ای که در این کتاب به کار گرفته شده، به همراه دستکاری‌ها و دگرگونی‌های اعمال‌شده بر آن‌ها، کل داستان را به اثری نوآورانه و حتی جسورانه تبدیل کرده است.
"سوشیانس"، واپسین هفت روزِ پایان تاریخ، یعنی آخرین لحظه‌های زمان کرانمند را روایت می‌کند و با آغاز فرشگرد و رویارویی نهایی نیروهای ظلمت و روشنایی خاتمه می‌یابد. (برگرفته از وب سایت نویسنده، soshians.ir)
داستان کتاب با فصل "نخستین گاهان: میدیوزرم" اینچنین آغاز می‌شود:
"هفت روز به پایان سال مانده بود. سوز زمستانی کم کم جای خود را به باد گرمی می‌سپرد که گه‌گاه از میان شاخ و برگ درختان جنگل گذر می‌کرد و هم‌چون چاووشی نویدبخش، از آن سوی دیوارهای سیاوش‌گرد جاری می‌شد و بوی بهار را به خانه‌ها می‌آورد. آسمان هم‌چنان تیره بود و افق دریای فراخکرت هم‌چنان مه‌آلود. ضرباهنگ زندگی ساکنان سیاوش‌گرد، مام‌شهرِ سرزمین‌های باختری، مثل همیشه بود؛ با رخوت و سستی. هیچ جا نشانه‌ای از دگرگونی دیده نمی‌شد. آدمیان به انتظار فرارسیدن بهاری هم‌چون بهار سالیان پیش نشسته بودند و با سردرگمی شهرهاشان را با زیورهایی کهن می‌آراستند. بر دیوارها نشانه‌های مقدسی با معنای گمشده را نقش می‌کردند و سرودهایی می‌خواندند که به زبانی از یادرفته تعلق داشت و هیچ‌کس مفهوم‌شان را نمی‌دانست. اشموغان، سوار بر سوسمارهای تنومند و چندش‌آورشان با تفرعن از خیابان‌های غبارگرفته‌ی شهر می‌گذشتند و این مناسک پوچ را مسخره می‌کردند. آدمیان، ناتوان از فهم معنای این آیین‌ها، با شرم و ترس در برابرشان سر فرود می‌آوردند ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 گلناز گرايلي:  عالی، باشکوه، حماسی، سرگرم‌کننده، هیجان‌انگیز و جذاب. فوق‌العاده بود. افسوس خوردم که چرا حماسه‌های این چنینی ایران باستان متعلق به آمریکا نیست. اگر چنین بود از داستان این کتاب باشکوه‌ترین فیلم تاریخ سینما ساخته می‌شد. فیلمی که ارباب حلقه‌ها و هابیت و ... را می‌فرستاد به جهنم. نکته جذاب دیگر داستان، اسامی گوشنواز ایرانی بود. ممنون. از صمیم قلب لذت بردم و یکنفس با غرور خواندمش.

 آزيتا زاده حيدري:  در تمام مدتی که کتاب رو می‌خوندم و به فضای رویایی کتاب پرتاب شده بودم، تنها تصورم این بود: اگر فیلمی از این کتاب ساخته می‌شد، چقدر غرورآفرین بود …
دوستش داشتم و حالا که تمومش کردم، تا چند روز کتاب جدیدی دستم نمی‌گیرم که این روایت تا اعماق روحم نفوذ کنه ...

 بنفشه بامداد:  به اندازه پنج ستاره از مطالعه کتاب لذت بردم. با استفاده از اسطوره‌های ایرانی داستانی بسیار جذاب خلق شده است که به زیبایی به توصیف صحنه‌ها، شخصیت‌ها و مکان‌های داستان پرداخته شده است.