شناسنامه محصول
از دریای مازندران تا دریای پارس (سفرنامه رویا لقمانیان)

از دریای مازندران تا دریای پارس (سفرنامه رویا لقمانیان)

نویسنده: علی‌اکبر پدرام 
ناشر: بلخ
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 7000 تومان
تعداد صفحات: 299 صفحه
شابك: 978-964-6337-74-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 5 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'از دریای مازندران تا دریای پارس (سفرنامه رویا لقمانیان)':

رویا لقمانیان در سال 1385 طی 57 روز پای پیاده از شهر چالوس به شهر بوشهر سفر کرده و در این سفر بصورت نمادین مقداری از آب دریای خزر را به همراه خود حمل کرده و آن را در پایان سفر در خلیج فارس ریخته است.
یادداشت‌های این سفر علی‌الظاهر در اختیار علی‌اکبر پدارم، نویسنده‌ی این کتاب، قرار گرفته است تا آنها را برای انتشار بصورت یک کتاب تنظیم نماید و حالا کتاب پس از فراز و نشیب‌هایی منتشر شده.
در شکل فعلی، نیمی از حجم کتاب به یادداشت‌ها و در حقیقت سفرنامه‌ی خانم لقمانیان اختصاص یافته و نیم دیگر یادداشت‌های مفصلی است که نویسنده به کتاب افزوده است.
بخش اصلی کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"غروب یکی از روزهای گرم کیش بود و خورشید، روی آب را بوسه می‌زد و بر پهنه‌ی نیلگون آب‌های دریای پارس (خلیج فارس) خط سرخی می‌کشید.
ساعت 7:30 دقیقه بعدازظهر روز 24 خردادماه 1385، با بستن وسایلم، به طرف فرودگاه کیش حرکت کردم و پس از انجام تشریفات پرواز، به طرف هواپیما رفته و سوار شدم.
همچنان که هواپیما از جزیره‌ی زیبای کیش برمی‌خاست، با نگاهی از پنجره، خاطرات سفر 69 روزه‌ام را به یاد می‌آورم.

نخستین گام‌ها
بعد از ظهر 15 فروردین سال 1385، هوا لطیف و خنک بود، با خودروی سواری، از کرج به طرف چالوس حرکت کردم و خیلی زود در افکار سفری که در پیش داشتم غرق شدم. سدها پرسش ریز و درشت فضای ذهنم را اشغال کرد. آیا می‌توانم به سلامت، تمام مسیر را طی کنم؟ آیا در طول مسیر از من حمایت خواهد شد؟ نکند خطری تهدیدم کند یا تصادفی.
سعی کردم از افکار منفی فاصله بگیرم و فقط به او (آفریدگار)، بیندیشم و از او یاری بخواهم؛ زیرا او مرا به این راه خوانده و خودش هم مراقب من خواهد بود. پس خیالم آسوده شد و آرامش یافتم ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!