بخريد و بخوانيد ...
غیرقابل چاپ

غیرقابل چاپ

نویسنده: سیدمهدی شجاعی 
ناشر: کتاب نیستان
سال نشر: 1398 (چاپ 16)
قیمت: 18000 تومان
تعداد صفحات: 184 صفحه
شابك: 978-964-337-297-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 16 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (2.67 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'غیرقابل چاپ':

داستان‌های مجموعه "غیرقابل چاپ" اثر سیدمهدی شجاعی، همه با واقعیت‌های بیرونی سر و کار دارد، رویدادها همان ماجراهای هر روز است که در کوچه و خیابان و شهر بزرگ می‌گذرد و شهروندان همه روزه آنها را می‌بینند یا می‌شنوند. اما این رویدادهای واقعی از نگاه نگرنده‌ای تیزبین روایت می‌شود، نگرنده‌ای که نگران از بین رفتن اصالت‌ها و هنجارهای متعارف است. حرف و حدیث‌ها، همه انتقادی و طنزآمیز است.
نوع طنز نویسنده از نوع طنز و استهزای جمال‌زاده است و این نکته‌ای است در خور توجه، به این معنا که رفتار و گفتار ریاکارانه، ناهماهنگی زن و شوهر، بی‌اعتنایی به مهر پدری یا دلبستگی‌های خانوادگی ... که درونمایه حکایت‌های جمالزاده، بزرگ علوی، ابوالقاسم پاینده و ... بود هنوز نیز به نحوی در جامعه ما رواج دارد ... (برگرفته از نوشته عبدالعلی دستغیب درباره کتاب - صفحه 105 کتاب)
داستان "آناهیتای شرقی" با این جملات آغاز می‌شود:
"اولین چیزی که توجه را جلب می‌کرد، عینک آفتابی زن بود و بعد، کیسه‌های پلاستیکی که پیدا بود از فرط خستگی آنها را پیش پایش بر زمین گذاشته است.
بنابراین هر دو دستش آزاد بود و می‌توانست با ایما و اشاره از من درخواست کند که بایستم و تا هر جایی که می‌توانم او را برسانم.
درست بعد از بریدگی اتوبان جهان کودک به سمت مدرس ایستاده بود و توقف کردن در مسیری که ماشینها با سرعت و بدون دید می‌آمدند خالی از خطر نبود.
ولی ایستادم. فلاشر را روشن کردم، بر روی صندلی سمت شاگرد خم شدم و در را برایش باز کردم تا بارهایش را که اکنون از روی زمین برداشته بود، اول داخل ماشین بگذارد و بعد خودش سوار شود ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید در اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!