شناسنامه محصول
سرگذشت آقای زومر
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

سرگذشت آقای زومر

(Mr. Summer's Story)
نویسنده: پاتریک زوسکینت (Patrick Suskind)
ترجمه: احمد کسایی‌پور
ناشر: هرمس
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 6000 تومان
تعداد صفحات: 107 صفحه
شابك: 978-964-383-777-4
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 51 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.17 امتیاز با رای 6 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'سرگذشت آقای زومر':

سرگذشت آقای زومر، نوشته پاتریک زوسکینت، نویسنده برجسته آلمانی، مزین به آب‌رنگ‌های زیبا و دلنشین سامپه، تصویرگر نامدار نیویورکر، داستانی‌ست فراموش نشدنی و به نحو فریبنده‌ای ساده، درباره کودکی و معصومیت از دست رفته و خاطرات مردی اکنون میانسال، که با یادآوری گذشته‌های دور - در دهکده آرامی کنار دریاچه‌ای کوچک و جنگلی انبوه، در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم - از نگاه او روایت می‌شود. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"آن‌وقتها که هنوز از دار و درخت بالا می‌رفتم - یعنی مدتها، مدتها پیش. سالها، دهها سال پیش - قد من فقط یک هوا از نود و هفت سانتی‌متر بیشتر بود، سایز کفشم 29 بود، و آن‌قدر سبک بودم که می‌توانستم پرواز کنم - نه، دروغ نمی‌گویم، آن‌وقتها واقعا می‌توانستم پرواز کنم - یا دست‌کم تقریبا می‌توانستم، یا بهتر است بگویم آن‌روزها اگر واقعا می‌خواستم و جدا با تمام وجودم تلاش می‌کردم، راستی‌راستی توانایی پرواز کردن را داشتم، چون ... هنوز هم خیلی خوب یادم هست که یک‌بار چیزی نمانده بود پرواز کنم. پاییز بود، سال اول مدرسه‌ام بود و داشتم می‌آمدم خانه و باد آن‌قدر شدید بود که حتی بدون باز کردن دستهایم می‌توانستم مثل ورزشکارهای پرش با اسکی خودم را به طرف باد خم کنم، یا حتی از آن هم بیشتر، بدون آنکه بیفتم ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 صفورا زواران حسيني:  یک کتاب جمع و جور دلنشین و عزیز. ترکیب نثر دوست‌داشتنی و طرح‌های آب رنگ سامپه عزیز.

 نسترن امين‌فر:  عطر و سرگذشت آقای زومر هر دو از یک نویسنده و اینقدر متفاوت! به هر حال این کتاب هم جذاب و جالب بود خیلی زود تمامش کردم و در ذهنم ماند مثل عطر.

 مريم سمندري معطوف:  ساده، روان ، جذاب.