شناسنامه محصول
داستان‌های اوالونا
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

داستان‌های اوالونا

(The Stories of Eva Luna)
نویسنده: ایزابل آلنده (Isabel Allende)
ترجمه: علی آذرنگ
ناشر: قطره
سال نشر: 1395 (چاپ 6)
قیمت: 14000 تومان
تعداد صفحات: 407 صفحه
شابك: 978-600-119-167-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 26 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.25 امتیاز با رای 8 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'داستان‌های اوالونا':

اوالونا، ساکن شهر کوچک سانتاآگوا، هم‌چون شهرزادی لاتینی به روایت قصه‌های می‌پردازد که از گمنام‌ترین افراد تا نامدارترین مردان سیاسی را در بر می‌گیرد. از دخترکی روستایی که در محاصره‌ی سیل در مقابل چشم میلیون‌ها بیننده‌ی تلویزیون جان می‌بازد تا دیکتاتور شیلی. اوالونا مانند روحی لاتینی در همه جا حضور دارد. از میخانه‌ای حقیر تا کاخ افسانه‌ای دیکتاتور. او روایتش را با این لحن به پایان می‌برد: و شهرزاد همان‌گونه که داستان می‌گفت، چشمش به نخستین پرتوهای سحرگاهی افتاد و از سر احتیاط لب از سخن فرو بست. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
اولین داستان کتاب به نام "دو ورد" با این جملات آغاز می‌شود:
"با نام بلیزاکرپوسکولاریو به راه افتاد؛ اما نه به آن دلیل که با آن نام تعمیدش داده بودند یا این که مادرش این نام را رویش گذاشته بود؛ خودش خیلی دنبال شعر "زیبایی" و "سپیده" گشته بود و پس از یافتن، نام آن را روی خودش گذاشته بود. در سراسر میهن، از کوهساران بلند و سرد تا سواحل سوزان، سفر کرده بود؛ در بازارهای مکاره و بازارهای معمولی توقف کرده؛ چهار تیرک پوسیده با کرباس برافراشته بود و از آن سایبانی ساخته بود که از آفتاب و باران در امان باشد و بتواند به مشتریانش خدمت کند. ناچار نبود برای فروش کالاهایش دوره‌گردی کند؛ پیش‌ترها آن‌قدر دور گشته بود که حالا همه می‌شناختندش ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 سودابه فیض‌الهی:  داستان‌های اوالونا شامل چندین داستان کوتاه بود که بعضی از آنها واقعا عالی بودند. هرچند وقتی که اندازه کتاب را دیدم غافلگیر شدم. واقعا برای خواندن راحت نبود. فکر می‌کنم کتابی به این شکل و نوع داستان برای این که در خارج از منزل از اتلاف وقت جلوگیری کرد گزینه خوبی باشد. برای همین آن را در کیفم گذاشتم تا در اوقات بیکاری خارج از خانه مطالعه کنم.

 ماندانا روياني:  من با دیدگاهی مشابه داستان های بلندی که قبلا از این نویسنده خوانده بودم سراغ این کتاب رفتم. البته شاید پیش داوری من اشتباه بوده است ولی به نظر میرسد که نویسنده در قالب داستان کوتاه فرصت یا توانایی لازم برای معرفی شخصیت و فضاسازی را نداشته است و به همین دلیل تاثیرگذاری کمتری نسبت به زمانی که داستان های بلند قبلی این نویسنده را میخواندم در من داشت. البته قطع عجیب کتاب کلا آرامش را از من با این سن و سال گرفته است .قطر کتاب از سایر ابعادش بیشتر است و نمیشود لم داد و با خیال راحت کتاب را خواند .اذعان می دارم که این مشکل در رای من تاثیر داشته است.