بخريد و بخوانيد ...
برای عشق به فیزیک
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

برای عشق به فیزیک

(For the Love of Physics)
نویسنده: والتر لووین (Walter Lewin)
ترجمه: جمیل آریایی
ناشر: انتشار
سال نشر: 1393 (چاپ 4)
قیمت: 21500 تومان
تعداد صفحات: 352 صفحه
شابك: 978-964-325-305-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'برای عشق به فیزیک':

کتاب را باید در قفسه‌ی "علم برای همگان" طبقه‌بندی کرد. نویسنده کتاب سال‌ها در دانشگاه ام‌آی‌تی به تدریس دروس پایه‌ی فیزیک مشغول بوده است. روش تدریس او آنقدر پرشور و هیجان بوده که فیلم‌های ویدئویی تهیه شده از کلاس‌هایش بر روی سایت دانشگاه قرار داده می‌شود و همین ویدئو‌ها مترجم کتاب را برای اولین‌بار با او آشنا می‌کند و باعث ترغیب او به ترجمه‌ی کتاب می‌شود (برای مشاهده‌ی فیلم‌های ویدئویی تهیه شده از کلاس‌های والتر لووین می‌توانید بر روی نام او در شناسنامه کتاب کلیک کنید و پیوند درس‌ها را در بخش پیوندهای صفحه‌اش در ویکی‌پدیا بیابید)
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"به راستی که حیرت‌آور است. پدرِ مادرم سرایدار بی‌سوادی بود. دو نسل بعد او، من در دانشگاه ام‌آی‌تی استاد تمام هستم. من مدیون نظام آموزشی هلندم. دوره دکترایم را در دانشگاه تکنولوژی دلفت در هلند گذراندم و با یک تیر سه نشان زدم.
از همان آغاز به تدریس فیزیک پرداختم. برای پرداختن شهریه دانشگاه مجبور بودم از دولت هلند وام بگیرم و اگر تمام وقت درس می‌دادم که دست کم هفته‌ای بیست ساعت می‌شد دولت سالانه یک پنجم وامم را بر من می‌بخشید. خوبی دیگر درس دادن این بود که در ارتش خدمت نمی‌کردم. خدمت در ارتش برایم فاجعه بود. شخصیتم چنان است که از منیت‌ها بی‌زارم و می‌دانستم که اگر خدمت می‌رفتم باید لب فرو می‌بستم و کف زمین می‌نشستم. این شد که تمام وقت ریاضی و فیزیک درس دادم، بیست ساعت حضوری در هفته در مدرسه لیبانون لیسیوم در روتردام به جوانان شانزده و هفده ساله. خدمت نرفتم، مجبور نشدم وامم را بپردازم، و دکترایم را گرفتم، هر سه در یک زمان ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!