بخريد و بخوانيد ...
شوالیه ناموجود
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

شوالیه ناموجود

(The Nonexistent Knight)
نویسنده: ایتالو کالوینو (Italo Calvino)
ترجمه: پرویز شهدی
ناشر: چشمه
سال نشر: 1400 (چاپ 11)
قیمت: 170000 تومان
تعداد صفحات: 175 صفحه
شابك: 978-964-362-051-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 4 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'شوالیه ناموجود':

ماجرای کتاب به قرون وسطی باز می‌گردد؛ به بحبوحه جنگ‌های صلیبی در زمان "شارلمانی"، امپراتور فرانسه. شارلمانی ابتدا از سران سپاه بازدید می‌کند که عبارت‌اند از: اشراف قصرنشینی که تعدادی سرباز سواره و پیاده به همراه آورده‌اند تا در جنگ شرکت کنند. یکی از این سران که جنبه تخیلی دارد شوالیه‌ای است که در جنگ‌ها رشادت‌ها به خرج داده اما سرباز ندارد. او فقط سر تا پا زره‌ای سفید، مرکب از قطعات مختلف است. شخصیت‌های دیگر داستان عبارت‌اند از: پسر جوانی که به انتقام‌جویی خون پدرش می‌خواهد در جنگ شرکت جوید؛ دختر جوان و ماجراجویی که از سر تفنن در جنگ شرکت می‌کند؛ پسر جوان دیگری که به دنبال پیدا کردن اصل و نسب خویش است و شخصیت‌های فرعی دیگر.
کالوینو در این داستان، شرکت مسیحیان در جنگ‌های صلیبی را به تمسخر می‌گیرد؛ همچنین از جنگ طولانی و بی‌ثمر ابعاد دیگری را نشان می‌دهد که چندان هم از حقیقت دور نیست. (برگرفته از وب سایت خانه کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"در پای حصار سرخ‌فام پاریس، ارتش فرانسه استقرار یافته بود: قرار بود شارلمانی از اصیل‌زادگان دلاور سان ببیند. آن‌ها درست از سه ساعت پیش در هوای دم‌کرده و کمی ابری بعدازظهر یک روز آغاز تابستان انتظار آمدن او را داشتند. افراد در زره‌های رزمی‌شان، در حال پختن بودند. شاید هم در این صف تزلزل‌ناپذیر شوالیه‌ها، یکی از آن‌ها تا به حال بیهوش شده و یا خیلی ساده به خواب رفته بود: ولی به هر حال زره پولادین‌شان همه آن‌ها را به یک حالت روی زین اسب‌هاشان شق و رق نگه داشته بود. ناگهان صدای شیپور سه بار در هوای ساکن طنین انداخت. پرهای کلاهخودها، انگار در معرض وزش بادی که از درزی به بیرون دمیده قرار گرفته باشد به حرکت در آمد …"

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ژاسمن شاهنظري:  بعضی از قسمتهایش بسیار دل نشین و جالب نوشته شده بود بخصوص ذهنیت آن سه نفر در مورد مرگ و تاثیرات آن برایم بسیار جالب بود