بخريد و بخوانيد ...
جنس ضعیف

جنس ضعیف

نویسنده: اوریانا فالاچی (Oriana Fallaci)
ترجمه: یغما گلرویی
ناشر: نگاه
سال نشر: 1393 (چاپ 3)
قیمت: 110000 تومان
تعداد صفحات: 195 صفحه
شابك: 978-964-351-434-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 20 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.33 امتیاز با رای 9 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'جنس ضعیف':

این کتاب از نخستین آثار فالاچی است و نسخه اصلی آن در سال ۱۹۶۱ میلادی چاپ شده است. فالاچی در این کتاب، گزارشی از سفرهای خود به نقاط مختلف جهان را ارائه کرده که برای هفته‌نامه‌ی L'Europeo انجام شده. وی در این سفرها از کشورهای پاکستان، هند، سنگاپور و ژاپن دیدن کرده و مشاهدات مستقیمش را درباره وضعیت زنان در این کتاب گردآوری کرده است. (برگرفته از ویکی‌پدیا)
مطالب کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"تابستون بود ... مدیر روزنامه ازم پرسید:
"- حاضری یه سفر به دور دنیا بری و از چند تا کشور شرقی گزارش بگیری؟"
"- آره ... اما درباره‌ی چی باید گزارش بنویسم؟"
"- درباره وضعیت زنان اون‌جا ..."
بعدش اضافه کرد باید منتظر رسیدن زمستون بمونم تا بارونا و سیلای فصلی کشورای شرقی تموم بشن …
همیشه سعی می‌کردم تا اون‌جا که می‌شه درباره‌ی زنا و چیزایی که به اونا مربوطه چیزی ننویسم. نمی‌دونم چرا از این کار ناراحت می‌شدم و کل ماجرا به نظرم مسخره می‌اومد. آخه مگه زنا از یه نژاده دیگه‌ان، یا از یه سیاره‌ی دیگه اومدن که باید جداگونه و تو بخش خاصی از روزنامه درباره‌شون مطلب نوشت؟ مثل بخش ورزشی، یا سیاسی، یا هواشناسی! زن و مرد واسه زنده‌گی کردن کنار هم به وجود اومدن و از اون‌جا که این موضوع -برعکس نظر یه عده منحرف- خیلی هم لذت‌بخشه، دلیلی نداره جوری به زنا نگاه کنم که پنداری تو یه کره‌ی دیگه زنده‌گی می‌کنن و خود به خود آبستن می‌شن ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ارمغان علوي:  مثل همه کتابهایی که از خانم فالاچی خوانده‌ام بسیار پربار و جذاب و آموزنده است. کاش می‌شد یک بار دیگر این کتاب را در زمان حال بنویسد!

 مريم سمندري معطوف:  اين كتاب با يك سوال از زبان دوست نويسنده آغاز مي‌شود و درنهايت به همان هم ختم مي‌شود. روايتي مستند با برداشتهاي شخصي از سفر نويسنده به كشورهاي مختلف و بررسي وضعيت زنان و حقوقشان. كتابي كه خيلي راحت شما رو با خودش همسفر مي‌كند دردهاي آشنا رو به وضوح حس مي‌كنيد گاهي اشك مي‌ريزيد و گاه لبخند و احتمالا مثل من به مادرسالارها كه برسيد به قهقهه ميفتيد و خواستار قدرت شيطاني براي فرستادن مجاني مردان ايراني به اون محل. بي‌شك جز كتابهايي كه از خوندنش لذت مي‌بريد.