شناسنامه محصول
قطار ساعت 4:50 از پدینگتون
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

قطار ساعت 4:50 از پدینگتون

(4:50 From Paddington)
نویسنده: آگاتا کریستی (Agatha Christie)
ترجمه: محمدعلی ایزدی
ناشر: هرمس
سال نشر: 1402 (چاپ 8)
قیمت: 176000 تومان
تعداد صفحات: 344 صفحه
شابك: 978-964-363-326-4
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 5 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'قطار ساعت 4:50 از پدینگتون':

الس‌پت مک‌گیلکادی برای گذراندن تعطیلات از اسکاتلند راه افتاده و منتظر رسیدن قطار ساعت 4:50 است که به براکهامپتون می‌رود. خانم مک‌گیلکادی قصد دارد از طریق خطوط ارتباطی دیگر به روستای سنت‌ماری مید و به ملاقات دوست عزیزش خانم مارپل برود. او بالاخره کوپه‌ای خالی پیدا می‌کند و توی صندلی می‌نشیند و به خواندن مجله سرگرم می‌شود. قطار آرام آرام از ایستگاه راه می‌افتد و چند لحظه روبه‌روی قطار دیگری قرار می‌گیرد که در همان سمت روی خط دیگری حرکت می‌کند.
در یک لحظه که سرعت هر دو قطار یکسان و نسبت به هم ساکن به نظر می‌رسیدند، پرده یکی از کوپه‌ها به طور ناگهانی بالا رفت و خانم مک‌گیلکادی چشمش به داخل یکی از کوپه‌های درجه یک قطار کناری که روشن بود افتاد.
او نیم‌خیز شد و نفسش را در سینه حبس کرد. چون در قطار کناری مردی پشت به او ایستاده بود، دستهایش را دور گلوی زن مقابلش حلقه کرده و داشت خیلی آرام و بیرحمانه فشار می‌داد. چشمهای زن از حدقه درآمده و خون توی چشمهایش جمع شده بود. بعد همین‌طور که خانم مک‌گیلکاردی نگاه می‌کرد، پایان کار زن فرا رسید، از حال رفت و جسدش در دستان مرد جمع شد. یا لااقل خانم مک‌گیلکاردی این‌طور فکر کرد …

در این کتاب کریستی یکی از بهترین و محبوبترین شخصیت‌ها داستانی خود را آفریده است. خانم مارپل در این داستان پیر شده و احتیاج به همکار جوان و فعالی دارد که کارهای پرزحمت تحقیقات را به دوش بگیرد. لوسی آیلس‌بارو ثابت می‌کند که زن مبتکر و با استعدادی است و خانم مارپل به او اعتماد می‌کند و جواب اعتمادش را هم می‌گیرد. جالب اینکه کریستی در آثار بعدی‌اش لوسی را کنار می‌گذارد و ترجیح می‌دهد از ستوان کرادوک استفاده کند.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!