شناسنامه محصول
ماجرای اسرارآمیز در استایلز
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

ماجرای اسرارآمیز در استایلز

(The Mysterious Affair at Styles)
نویسنده: آگاتا کریستی (Agatha Christie)
ترجمه: رویا سعیدی
ناشر: هرمس
سال نشر: 1402 (چاپ 8)
قیمت: 138000 تومان
تعداد صفحات: 288 صفحه
شابك: 978-964363-169-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 5 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'ماجرای اسرارآمیز در استایلز':

کاپیتان آرتور هستینگز که هنوز از جراحتی که در جنگ دیده بهبود نیافته و در حال گذراندن مرخصی استعلاجی است، از یکی از دوستانش به نام جان کاوندیش نامه‌ای دریافت می‌کند که او را دعوت می‌کند تا دوره نقاهت خود را در استایلز کورت بگذراند. هستینگز پس از ورود به استایلز با بقیه اعضای خانواده کاوندیش آشنا می‌شود. از جمله، امیلی که خانم خانه و نامادری جان و لارنس کاوندیش است و جان و لارنس برای تامین معاش کاملا وابسته به او هستند.
امیلی درگیر بعضی فعالیتهای بشردوستانه است و یکی از این فعالیتها این است که به پناهندگان جنگی و از جمله گروهی از بلژیکی‌ها کمک می‌کند. هستینگز یکی از این پناهندگان را از قبل می‌شناسد. او، کارآگاه معروف، هرکول پوآرو است …

"ماجرای اسرارآمیز در استایلز" اثر به یادماندنی و مهمی است، چون اولین کتابی است که کریستی نوشته و اولین باری است که پوآرو، کارآگاه بلژیکی به خواننده معرفی می‌شود. کریستی نگارش این کتاب را در 1916 در بحبوحه جنگ جهانی اول آغاز کرد. در آن سالها در داروخانه‌ای در یک بیمارستان کار می‌کرد و در اوقات فراغتش روی این کتاب کار می‌کرد و سعی می‌کرد به این پرونده پیچیده و کارآگاه عجیب و غریب حیات ببخشد. کریستی پس از پایان نگارش کتاب آن را برای شش ناشر مختلف ارسال کرد و همه آنها کتاب را رد کردند. تا اینکه بالاخره انتشارات Bodley پذیرفت تا کتاب را با شرایطی نه چندان منصفانه منتشر کند. از انتشار کتاب تنها 25 پوند عاید کریستی شد.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 محسن نجم‌آبادى:  کلا من امتیاز کامل نمیدم چون تو طبقه‌بندی 5 امتیازی به نظرم امتیاز 5 یعنی اعجاز و این نظر من هست. اما داستان مثل همیشه فوق‌العاده و اعجاب‌برانگیز ئ غیرقابل پیش‌بینی و حدس است. واقعا باید خوند این کتاب رو و شواهد انقدر پیش‌پاافتاده است. اما ضرب‌آهنگ داستان فوق‌العاده سریع است که فرصت نمی‌ده تا وقتی خود نویسنده توضیح بده شما بتونین به راز پی ییرین. اگر خیلی باهوش باشین نهایتا مثل من هم‌پای هستینگز حدس بزنین.