شناسنامه محصول
قتلهای الفبایی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

قتلهای الفبایی

(ABC Murders)
نویسنده: آگاتا کریستی (Agatha Christie)
ترجمه: محمدعلی ایزدی
ناشر: هرمس
سال نشر: 1401 (چاپ 8)
قیمت: 79000 تومان
تعداد صفحات: 282 صفحه
شابك: 978-964-363-579-4
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 24 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.67 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'قتلهای الفبایی':

نامه‌ای از شخصی ناشناس به دست هرکول پوآرو می‌رسد و به او می‌گوید که در روز بیست و یکم ماه منتظر یک معمای جدید باشد. اسکاتلندیارد نامه را جدی نمی‌گیرد اما صبح روز بیست و دوم خبر می‌رسد که آلیس آشر در انداور با بیرحمی به قتل رسیده و یک نسخه از راهنمای الفبایی قطارهای مسافربری با صفحات باز روی پیشخوانی در نزدیکی جنازه پیدا شده.
یک ماه بعد پوآرو نامه نگران‌کننده دیگری دریافت می‌کند که در آن نوشته شده منتظر قتلی در بکستونان‌سی باشد. همان‌طور که در نامه پیش‌بینی شده، جسد الیزابت "بتی" برنارد در بکستونان‌سی پیدا می‌شود. این بار هم راهنمای الفبایی حرکت قطارها در نزدیکی جسد قرار دارد. قتهای دیگری روی می‌دهد و پوآرو تصمیم می‌گیرد قاتل زیرک و مغرور را گیر بیندازد …

"قتلهای الفبایی" که از بهترین و موفق‌ترین رمانهای کریستی و معمایی واقعی برای کارآگاه بلژیکی است، قاتل زنجیره‌ای نادری را معرفی می‌کند که اخلاق منحط و خیلی کثیفی دارد. همان‌طور که در صفحات آغازین خود رمان توضیح داده شده، عنوان رمان از راهنمای الفبایی حرکت قطارهای مسافربری گرفته شده که کتابچه معروفی است که شرکت قطارهای بریتانیا نشر داده و حاوی فهرست الفبایی ایستگاه‌های حرکت قطار است.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 علی هرمزی:  عالی است

 محسن محمدی‌زاده احمدی:  ارزش خوندن رو داره. حتما بخونید.

 محسن نجم‌آبادى:  داستان خیلی خوب و روان و فوق‌العاده ای داره و این کتاب و داستان رو از سه کتاب دیگه‌ای كه از آگاتا خوندم بیشتر دوس دارم. ولی کلا امتیاز کامل 5 رو ندادم. نه که خوب نیست و ضعفی درش هست اما کلا امتیاز کامل خیلی سخته دادنش.