بخريد و بخوانيد ...
سفیدی مرگبار
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

سفیدی مرگبار

(Lethal White)
نویسنده: جی. کی. رولینگ (Robert Galbraith (J.K. Rowling))
ترجمه: ویدا اسلامیه
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1402 (چاپ 5)
قیمت: 590000 تومان
تعداد صفحات: 912 صفحه
شابك: 978-600-182-606-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'سفیدی مرگبار':

با مراجعه‌ی جوان روان‌پریشی به نام بیلی به دفتر گورمون استرایک، برای تقاضای کمک در زمینه‌ی بازرسی جنایتی که گمان می‌کند در کودکی شاهدش بوده است، آرامش ذهنی استرایک به هم می‌ریزد. اگرچه بیلی آشکارا مبتلا به بیماری روانی است و نمی‌تواند جزئیات عینی چندانی را به یاد بیاورد، صمیمیت انکارناپذیری در شخصیتش و ماجرایی که بازگو می‌کند، وجود دارد. اما پیش از آن که است استرایک بتواند پرسش‌های بیش‌تری مطرح کند، بیلی با هراسی ناگهانی پا به فرار می‌گذارد.
استرایک و رابین الاکوت، دستیار سابق و شریک کنونی‌اش، در تلاش برای کشف حقیقت ماجرای بیلی، راه پر پیچ و خمی را پیش می‌گیرند که از پس‌کوچه‌های لندن می‌گذرد، تا مخفیگاهی در دل پارلمان پیش می‌رود و به عمارت زیبا اما شرارت‌آمیزی در مناطق روستایی می‌رسد.
در مسیر هزارتو وار این بازرسی، زندگی خود استرایک نیز چندان هموار و خالی از دردسر نیست: شهرت نوظهورش در مقام کارآگاه خصوصی، دیگر به او اجازه نمی‌دهد مثل سابق به فعالیت‌های پشت صحنه بپردازد. از سوی دیگر، ارتباطش با دستیار سابقش تیره و تارتر از هر زمان دیگر است. وجود رابین در عرصه‌ی حرفه‌ای برای استرایک بی‌نهایت ارزشمند، اما رابطه‌ی شخصی‌شان بسیار پیچیده و مستلزم دقت و ملاحظه‌ی بسیار است ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"اگر فقط قوها روی آب سبز تیره‌ی دریاچه کنار هم شنا می‌کردند، این عکس شاهکاری میان تمام آثار حرفه‌ای عکاس مجالس ازدواج می‌شد.
هیچ دلش نمی‌خواست وضعیت عروس و داماد را تغییر بدهد چون نور ملایم زیر سایه‌ی درخت‌ها، عروس را با موهای باز حلقه‌حلقه‌ی طلایی متمایل به قرمزش، درست مثل فرشته‌های دوره‌ی پیشارافائلی کرده بود و برجستگی گونه‌های همسرش را دوچندان می‌کرد. به یاد نداشت پیش از آن، برای عکاسی از زوجی به این زیبایی و برازندگی قراردادی بسته باشد. آقا و خانم متیو کانلیف هیچ نیازی به ترفندهای ماهرانه نداشتند، لازم نبود عکس این بانو را از زاویه‌ای بگیرد که چاقی لایه‌لایه‌ی پشتش پنهان بماند (تازه این خانم یک هوا بیش از اندازه ترکه‌ای بود که آن هم در عکس خوب می‌افتاد)، لازم نبود از داماد بخواهد "یک عکس هم با دهان بسته" بگیرد چون دندان‌های کاتلیف ردیف و سفید بود. تنها چیزی که لازم بود پنهان شود و امکان روتوشش در عکس‌های نهایی وجود داشت، جای زخم بدهیبتی بود که از بالا تا پایین ساعد دست روس امتداد داشت: جای زخمی کبود و ملتهب، که جای بخیه‌های رویش هنوز مشخص بود ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!