بخريد و بخوانيد ...
تقسیمات کشوری (از ایران چه می‌دانم؟ - 47)

تقسیمات کشوری (از ایران چه می‌دانم؟ - 47)

نویسنده: بهرام امیر احمدیان 
ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی
سال نشر: 1383 (چاپ 1)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 116 صفحه
شابك: 964-379-007-X
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'تقسیمات کشوری (از ایران چه می‌دانم؟ - 47)':

مجموعه "از ایران چه می‌دانم؟"، با رویکردی دایره‌المعارف‌گونه تلاش می‌کند تا در هرمجلد خود اطلاعاتی جامع درباره یک موضوع مرتبط با "ایران" در اختیار خواننده خود قرار دهد.
در فصل‌های مختلف این کتاب درباره این موضوع‌ها می‌خوانیم: "تقسیمات کشوری ایران از آغاز تا اسلام"، "عصر اسلامی تا ظهور صفویه"، "از صفویه تا قاجاریه"، "دوره معاصر"، "تقسیمات کشوری پس از پیروزی انقلاب اسلامی".
فصل اول این کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"تقسیمات کشوری در ایران دارای سابقه‌ای بسیار طولانی است. در کنار امپراتوری‌های یونان و روم باستان، ایران نیز از جمله امپراتوری‌های بزرگ آن زمان بود که برای اداره سرزمین پهناور خود، آن را به واحدهای کوچک‌تر تقسیم کرده بود. نخستین حکومت مقتدر در دوره مادها به تجربه‌های عملی باارزشی، برای اداره کشور دست یافته بود. هر چند در آن دوران امکانات ارتباطی محدود بود، با این همه حکومت مرکزی در مقابله با هر نوع جنبش جدایی‌طلبی، اغتشاش و ناامنی و حمله دشمنان خارجی، با استفاده از تقسیم وظایف بین نمایندگان، در نواحی اداری خود دست می‌زد و بدین ترتیب اداره کشور را ساماندهی می‌کرد. کشور به چند ساتراپی تقسیم شده بود و بر هر ساتراپی یکی از سرداران مورد اعتماد و یا اشراف‌زادگان درباری حکومت می‌کرد و این امر در سلسله‌های گوناگون تفاوت‌هایی داشته است ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!